PeterF Postat 9 september 2013 Postat 9 september 2013 Hej! Jag undrar om det finns något VST-instrument som kan koppla en midi-fil att spelas upp för varje tangent på klaviaturen, ungefär som man i en sampler kan koppla en sampling till varje tangent. Med vänlig hälsning! Peter
d-b (oregistrerad) Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 Hur har du tänkt att använda det? Du behöver alltså en mjukis-synt där man kan ange olika MIDI-kanaler på olika tangenter? Hej! Jag undrar om det finns något VST-instrument som kan koppla en midi-fil att spelas upp för varje tangent på klaviaturen, ungefär som man i en sampler kan koppla en sampling till varje tangent. Med vänlig hälsning! Peter
PeterF Postat 12 september 2013 Trådstartare Postat 12 september 2013 Hej! Nej, jag vill inte ange olika kanaler till tangenterna, jag vill koppla en midisekvens till varje tangent. Beroende på viken tangent som trycks ner, ska olika midisekvenser spelas upp. Dessa ska skickas på samma kanal till en mjukvarusynth eller sampler. Med vänlig hälsning! Peter
Mojje Cruncher Andersson Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 Du menar som en jingelplayer!?
PeterF Postat 13 september 2013 Trådstartare Postat 13 september 2013 Hej! Jag skulle kunna tänka mig att en jingelplayer fungerar så att man trycker på en knapp, så spelas jingeln upp, och det finns vissa likheter här. Om man trycker ner en tangent, så ska midisekvensen spelas upp en gång, men det ska också vara möjligt att loopa midisekvensen, så att den spelas upp hela tiden, så länge som man har tangenten nertryckt. Med vänlig hälsning! Peter
Mojje Cruncher Andersson Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 Låter för mig som ganska okunnig inom midi att detta lätt går att göra med en vanlig stepsequenser!? Det finns kunnigare folk här på detta område. Piiiz! /Mojje
Linus Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Det låter som att du letar efter Ableton Live. Spela in midiklipp och skicka till valfri synt, styr vilket av klippen som ska spelas med midi-triggning från klaviaturen. Loopa? Visst, bara att aktivera loop på midiklippet.
PeterF Postat 14 september 2013 Trådstartare Postat 14 september 2013 Ja, ungefår som Ableton Live, fast som VST-instrument. Jag ska kolla upp hur Ableton Live fungerar. Tack så mycket för hjälpen. Med vänlig hälsning! Peter
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.