Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag undrar om det finns något VST-instrument som kan koppla en midi-fil att spelas upp för varje tangent på klaviaturen, ungefär som man i en sampler kan koppla en sampling till varje tangent.

Med vänlig hälsning!

Peter

Annons
d-b (oregistrerad)
Postat

Hur har du tänkt att använda det?

Du behöver alltså en mjukis-synt där man kan ange olika MIDI-kanaler på olika tangenter?

Hej!

Jag undrar om det finns något VST-instrument som kan koppla en midi-fil att spelas upp för varje tangent på klaviaturen, ungefär som man i en sampler kan koppla en sampling till varje tangent.

Med vänlig hälsning!

Peter

Postat

Hej!

Nej, jag vill inte ange olika kanaler till tangenterna, jag vill koppla en midisekvens till varje tangent. Beroende på viken tangent som trycks ner, ska olika midisekvenser spelas upp. Dessa ska skickas på samma kanal till en mjukvarusynth eller sampler.

Med vänlig hälsning!

Peter

Postat

Hej!

Jag skulle kunna tänka mig att en jingelplayer fungerar så att man trycker på en knapp, så spelas jingeln upp, och det finns vissa likheter här. Om man trycker ner en tangent, så ska midisekvensen spelas upp en gång, men det ska också vara möjligt att loopa midisekvensen, så att den spelas upp hela tiden, så länge som man har tangenten nertryckt.

Med vänlig hälsning!

Peter

Postat

Det låter som att du letar efter Ableton Live.

Spela in midiklipp och skicka till valfri synt, styr vilket av klippen som ska spelas med midi-triggning från klaviaturen. Loopa? Visst, bara att aktivera loop på midiklippet.

Postat

Ja, ungefår som Ableton Live, fast som VST-instrument.

Jag ska kolla upp hur Ableton Live fungerar. Tack så mycket för hjälpen.

Med vänlig hälsning!

Peter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.