Wonko Postat 9 september 2013 Postat 9 september 2013 Har sett på ett par ställen att A7X nya album är en lång rip-off på metallica och guns'n'roses låtar. Har ni hunnit lyssna och håller ni med? Själv tycker jag att det låter som att de har tagit låtar, behållt arrangemanget och gjort om tonerna i riffen. Bra låtar, men inget som riktigt fastnar. http://www.youtube.com/watch?v=e5MAlz7wafM Shepard of Fire jämförs med Enter Sandman t.ex.
Fidden Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 A7X? AX7 måste väl vara det korrekta, om a står för avenged och 7 är multiplikatorn. Annars gör ju x:et ingen nytta. /Besserwisser
rockdemon Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 Ursäkta att jag svarar på en gammal tråd men har inte varit inne på länge. Nya skivan fick mig att direkt känna: var det trummisen som skrev alla låtarna innan? Dom har ingen fantasi överhuvudtaget, jag tyckte att de var ett av de absolut bästa hårdrocksbanden just nu fram tills denna skiva. Efter 2-3 låtar håller jag på att somna, alla låtar är i snarlikt tempo, väldigt mkt black album över det hela och ingen levererar, även Sinister Gates som alltid gjort gudomliga solon har helt tappat stinget. Det låter helt enkelt som ett helt annat band än det som spelade in alla de tidigare skivorna...
CHAE Postat 28 oktober 2013 Postat 28 oktober 2013 [...] Sinister Gates [...] Heter h*n så på riktigt...?!? 😳
Micke H Postat 7 november 2013 Postat 7 november 2013 Heter h*n så på riktigt...?!? 😳 Alla i det bandet har töntiga smeknamn... 😛
Zakyath Postat 7 november 2013 Postat 7 november 2013 Nej, han heter Synyster Gates 😉 fast inte på riktigt..
Micke H Postat 7 november 2013 Postat 7 november 2013 Jag har hört att han föredrar att kallas Billy Boy.
CHAE Postat 7 november 2013 Postat 7 november 2013 Jag har hört att han föredrar att kallas Billy Boy. Billy Idol? 😳 Nej, han heter Synyster Gates 😉 va DUMT!! 😮
CHAE Postat 3 december 2013 Postat 3 december 2013 föredrar å kallas "Syn" dock ☺️ Känner du honom personligen? 😮
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.