Mattias Jansson Postat 9 september 2013 Postat 9 september 2013 Tjo! Har ett underligt problem jag inte stött på tidigare. Sitter och försöker spela in bas, men av någon anledning så ser jag inga rörelser på mätaren på min stereo out, och den tar inte heller några vst pluggar. Dock rör sig mätaren på bas-kanalen. Och något som är ännu lustigare är att jag trots allt hör den. Dvs jag hör min rena bas ut i högtalarna. Jag kan fortfarande spela in bas och när den är inspelad, då tar den alla vst-inställningar och mätaren på stereo out rör på sig. Någon som har någon idé om vad problemet kan va? // Mattias
hegobald Postat 15 september 2013 Postat 15 september 2013 Nu kan jag inte Cubase men det låter för mig som om du valt "Direct Monitoring". Alltså att du hör dig själv utan att det går förbi någon VST etc.. Här lite info http://www.erg-blog.com/monitoring-in-cubase
Mattias Jansson Postat 15 september 2013 Trådstartare Postat 15 september 2013 Hmm, har för mig att jag kollade det, men ska slå mig en kik till. Tack för tipset!
Mattias Jansson Postat 18 september 2013 Trådstartare Postat 18 september 2013 Det stämde! Tuuuuusen tack:)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.