mackie Postat 9 mars 2004 Postat 9 mars 2004 Jag önskar få förslag på vilken sorts utrustning som kan passa mig. Jag är nybörjare och vill kunna spela in audio och midi på min iMac G3 400 MHz med 512 mb ram. Kör OS X 10.3.2 och OS 9.2.2. Det jag behöver skaffa är: ljudkort, mic, keyboard Till frågorna som till en början gäller ljudkort: 1. Har tittat på ljudkort och skulle gärna ha ett som jag kan köra både audio och midi på, alltså i med mic och keyboard. Finns det bra sådana? 2. Var sugen på Mbox från digidesign men är fundersam om datorn orkar med det? 3. Har tittat på ett från M-audio som heter MobilePre, tror jag men kan man köra midi på det? 4. Ett annat från M-audio är deras kombinerade ljudkort och klaviatur; M-audio Ozone, någon som testat?