Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag fick just en trevlig template fö inspelning av trummor med bussar hit och dit värre än ett el schema.

Kruxet är att det är i 44.100 av någon anledning..

Går det att göra om ett pro tools dok från 44.100 till 48.000?

Annons
Postat

Skapa nytt Session i 48khz.

Import tracks from . . . ehh . other session (tror jag det står)

dvs importera alla spår inkl bussar etc

Du får gärna lägga upp en länk till ditt template . . . alltid kul med något nytt . . 😆

Postat

Måste skaffa hemsida...

Tänkte lägga upp lite saker man samlat på sej...tyvärr har jag aldrig hållit på med hemsidor men man måste ju bara ha en idag..

• 3 veckor senare...
Postat

Jag gjorde som så här :

"Save copy as" och valde 48.

Postat (redigerat)

Varför vill du konvertera till 48k?

Är det inte bättre att ha det kvar i 44.1k? Det ska ju ändå (antar jag) brännas ut på en vanlig CD, och den har ju 44.1k. Så det bästa om du ska spara ljudkvallité är att ha kvar det i 44.1, då slipper ju ljudfilerna två extra konverteringar.

EDIT: Hehe, nu ser jag ju att det är en template du snackar om...trode att du hade fått en massa ljudfiler som du ville konvertera.

Ska nog försöka vakna till liv innan jag skriver något mer... 😄

Redigerat av herwhisper
Postat

Det verkar mest hälsosamt att skapa en ny session och sen dra in ev. template från workspace eller de tracks du vill ha för då blir det inga problem för mej iaf.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.