Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det är många som gillar Oktava MK012 till acke, så den är också värd att överväga.

Du kan gärna gå in på min testsite och hämta ljudexempel på hur ett gäng olika mickar kan låta. 🙂

Det ska jag defenitivt göra! Tackar!
Postat

Röde NT1 skall visst kunna funka bra också.

Jag har idag till sång Röde NT2 och en Studio B3 men vet ej om det är optimalt till Acke? Har självklart testat lite men svårt om man inte har mer att jämföra med! Blev lite intresserad av Oktava MK012 .Med vänlig hälsning Svisse

Postat

Röde NT2 borde ju fungera alldeles utmärkt bra med sin ställbara karakteristik.

Postat

Nu är det inte riktigt till ämnet, men titta på denna video. Den är nyttig när det gäller information om uppmickning av acke.

Postat

Vill du spela in mono eller stereo? Line Audio CM3 instämmer jag med - neutrala - och bör inhandlas i par för stereoinspelning. Jag har bl a en Blue Bluebird som jag gillar väldigt mycket och som jag fått till fint ljud på akustisk gitarr. Jag förutsätter också att ditt rum "låter bra" alternativt "behandlats" för annars är det nog en aningens onödigt med en alltför dyr mick...kan jag tycka.

Postat

Testa att ställa din nt2a i omni-läget, sen sätter du den väldigt nära gitarren. Kan bli bätttre än med en CM3. Bättre än många känner till.

Postat

Bruce Swedien tycker om Røde NT-4 till acke. Lättplacerad stereomic.

Rätt i prisläge speciellt som den nyss gått ner i pris om jag inte missminner mig.

Postat

Kan det rent av vara bättre att spela in i ett "vanligt" rum när det gäller acke,då mitt"pannrum är ganska torrt! Passar på att tacka för alla förslag! Med vänlig hälsning Svisse

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.