Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag har säkerligen inga superunika preferenser här. Jag vill spela in enklare inspelningar för idéer, jag har ett midikeyboard, en halvokej mick och en guitar rig 2. Vore kul att lära mig lite om roliga ljudbanker för midikeyboardet medans guitar riggen funkar fint med cubase iaf. Jag har också windows och ingen mac.

Jag har inte spelat in på år, och mina kunskaper i cubase var inte sådär superimponerande att jag inte kan överge det. Jag läser också om folk som säger att studio one two v2,5 ändå är bättre osv men vill ju kunna min gamla guitar rig.

Ska jag fortsätta på cubase tycker ni eller ska jag byta till något trevligt annat program? Tipsa gärna om midi-delen, jag noterade att endast midi-import stödjs på audacity t ex, det går ju fett bort.

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Om du vill ha lite nya ljud så kan du söka här, jag har tagit ut några gratissyntar åt dig 🙂

=win64&ty[]=i&f1[]=vst&pr[]=f"]http://www.kvraudio.com/q.php?search=1&os[]=win64&ty[]=i&f1[]=vst&pr[]=f

Har du Cubase och kan Cubase är det närmaste vägen.

Själv kör jag Reason och är nöjd med det, det finns grymt mycket ljud till Reason och det är ett fantastiskt program om man gillar att skapa ljud själv.

Redigerat av drloop
Postat

Hej! Jag har säkerligen inga superunika preferenser här. Jag vill spela in enklare inspelningar för idéer, jag har ett midikeyboard, en halvokej mick och en guitar rig 2. Vore kul att lära mig lite om roliga ljudbanker för midikeyboardet medans guitar riggen funkar fint med cubase iaf. Jag har också windows och ingen mac.

Jag har inte spelat in på år, och mina kunskaper i cubase var inte sådär superimponerande att jag inte kan överge det. Jag läser också om folk som säger att studio one two v2,5 ändå är bättre osv men vill ju kunna min gamla guitar rig.

Ska jag fortsätta på cubase tycker ni eller ska jag byta till något trevligt annat program? Tipsa gärna om midi-delen, jag noterade att endast midi-import stödjs på audacity t ex, det går ju fett bort.

Kan säga att Studio One 2.6 är det bästa daw:et jag har testat. Jag säger inte att det är det bästa som finns, utan det bästa som finns för MIG. Ladda ner demot och testa för dig själv 🙂 De har väldigt många fiffiga funktioner som andra daws saknar. En utav mina favoriter är "drag-n-drop"-funktionen som låter dig dra flertal pluggar från en lista och släppa på en kanal eller tom på ett enstaka event. Du behöver alltså inte "inserta" varje plugg för sig själv.

• Gilla 1
Postat

Reaper!

www.reaper.fm

Reaper är verkligen prisvärt med många bra funktioner som jag gillar.

Cubase är snäppet bättre för mig. Har vant mig vid det och föredrar hur det hanterar MIDI.

• 4 månader senare...
Postat

Antar att det är till pc?

jag är ny och använder garageband men börjat pilla lite i reaper nu ...ingen större erfarenhet men känns som jag inte behöver lägga timmar för att förstå det och det är billigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.