Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sålde min lilla Fendercombo till en ung tjej i Göteborg. När hon packade upp den var ena hörnet på lådan trasigt...

Jag har gjort skadeanmälan, o hade en extra skadeförsäkring som täcker upp till 20000 kr. Tjejen skriver att den låter felfritt o att hennes kille är snickare o kan laga den på nåt vis.

1150355-10151540081951780-2090091020-n.jpg

Har skickat både före o efterbilder till Bussgods, en av polarna jobbar där så det går nog bra att lösa det hela. Stärkaren kostade ungf 2500 kr ny på försommarn och hon köpte den för 1500 kr av mig, då såg den ut som spritt ny. Vad är rimligt att begära från försäkringsbolaget, det blir väl nästa steg i detta tråkiga? Det blir väl jag som får föra hennes talan? Kräver Bussgods försäkringsbolag att kvittot på lagningen ska komma från en verkstad eller snickare som är registrerad firma eller nåt sånt?

Med två långa tvingar o plankbitar plus lim är det väl inte så svårt att dra ihop hörnet, men den sjunker ju som fan i värde om hon vill byta in den till nåt annat på en musikaffär, det kommer ju att synas efteråt...

Annons
Postat (redigerat)

ta nyvärdet och ge det till henne och gå vidare (de kommer sänka det en aning)

Redigerat av Martin
Postat

Instämmer med Martin. Begär nypriset, så får försäkringsbolaget i så fall sköta eventuellt prutande från den nivån. Den såg ny ut när du skickade den och då ska den göra det efter skaderegleringen också.

Kolla också med handlaren du köpte den av, om de kan byta hela trälådan och vad det i så fall skulle kosta.

Postat

Du hade packat dåligt 🙂 jag dubbelpackar alltid alla audioprylar jag skickar!

Jag köpte kartongen av Bussgods, portot ingick. Sen stoppade en Bussgodsmedarbetare och jag tillsammans ned stärkaren i lådan. Jag hade bubbelplast och papper med mig som vi pulade ner runt stärkaren. Medarbetaren tog liksom befälet o tejpade igen lådan när han tyckte det räckte med stoppning. Hade jag packat själv hemma hade jag vräkt i mer tidnkngspapper.

Men kastas ett sånt här paket på basketmane'r upp i en båge o från drygt två meters dunkar ner i botten på en paketbur, och sen får ett mkt tyngre paket kastat ovanpå sig med riktigt oturliga träffar så kan nog lådan spricka även om den är mkt bättre embalerad än den i mitt paket.

• 3 veckor senare...
Postat

Har fått mail från en Laitinen på Länsförsäkringar

Hej Håkan,

Bekräftar att vi har mottagit er skadeanmälan gällande transportskadad förstärkare och registrerat skadan under referens 91250-13-LLT.

Jag kan erbjuda 300:- som reparationskostnad, hör med din kund om det är intressant och i så fall till vilket konto ersättningen ska utbetalas till.

Hälsningar

Lars Laitinen

Skadereglerare

Fy fan vilka as. Jag sålde en förstärkare i absolut nyskick, den kostade ny 2550 kr, hon gav 1500 för. Sen slog Bussgods sönder den så den är väl helt jävla osäljbar nu, varken på Blocket eller som inbyte i musikaffär. Bussgods erbjöd en försäkring som skulle täcka upp till 20000 kr, o den tog jag mot tillägg. Ska nu jag behöva jiddra med en skadereglerare på Länsförsäkringar? Vilket jävla ruttet skit. Tror jag ska åka till Bussgods o spöa nån jävel

Postat

du bör kunna kräva 1500,- i ersättning. det var ju det som den var värd. ge sedan henne pengarna så blir alla nöjda.

Postat

Reparationen kommer inte att återställa den i samma skick som den var när du skickade den. Du får ställa dina krav mot Bussgods i så fall, eftersom det är de som anlitar försäkringsbolaget som ger orimligt låg ersättning.

Kräv nypris eller åtminstone vad den såldes för begagnad. När den såldes så var den ju värd så mycket som den såldes för.

Postat (redigerat)

Har ringt till den jäveln på länsförsäkringar i stockholm, han var förstås på tjänsteresa, hävde ur mig på hans telefonsvarare att de är ett jävla satans tattarföretag mm

Sen fick jag tag på damen på Bussgods i grannstaden Hudiksvall som har hand om skador. Hon fick höra samma sak, vilka jävla gangsters. Hon sa att hon var förvånad, att hon inte kände till denne Lars Laitinen, och att hon hade en annan kontakt där, de brukade vara snabba att betala ut, och även nästan för rundhänt. Hon skulle ta tag i det sa hon.

Idag är det mycket skit. En av de as jag kört lastbil åt blåser mig på betalning oxå. Eller tror att han kan göra det.

Maggan på Bussgods verkade helt ärlig o vettig kan jag ju tillägga.

Redigerat av Guitar Nilsson
Postat

Nope, Bussgods har jag lagt av med för länge sedan (just p g a sådant här) 😑

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.