Guitar Nilsson Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 Sålde min lilla Fendercombo till en ung tjej i Göteborg. När hon packade upp den var ena hörnet på lådan trasigt... Jag har gjort skadeanmälan, o hade en extra skadeförsäkring som täcker upp till 20000 kr. Tjejen skriver att den låter felfritt o att hennes kille är snickare o kan laga den på nåt vis. Har skickat både före o efterbilder till Bussgods, en av polarna jobbar där så det går nog bra att lösa det hela. Stärkaren kostade ungf 2500 kr ny på försommarn och hon köpte den för 1500 kr av mig, då såg den ut som spritt ny. Vad är rimligt att begära från försäkringsbolaget, det blir väl nästa steg i detta tråkiga? Det blir väl jag som får föra hennes talan? Kräver Bussgods försäkringsbolag att kvittot på lagningen ska komma från en verkstad eller snickare som är registrerad firma eller nåt sånt? Med två långa tvingar o plankbitar plus lim är det väl inte så svårt att dra ihop hörnet, men den sjunker ju som fan i värde om hon vill byta in den till nåt annat på en musikaffär, det kommer ju att synas efteråt...
Martin Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 (redigerat) ta nyvärdet och ge det till henne och gå vidare (de kommer sänka det en aning) Redigerat 28 augusti 2013 av Martin
Martin Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 (redigerat) edit Redigerat 2 januari 2014 av Martin
slejnard Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 Illa det där Nilsson. 🙁 Man kan tycka att den borde ersättas.
evilrocker Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 Du hade packat dåligt 🙂 jag dubbelpackar alltid alla audioprylar jag skickar!
Claes Holmerup Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 Instämmer med Martin. Begär nypriset, så får försäkringsbolaget i så fall sköta eventuellt prutande från den nivån. Den såg ny ut när du skickade den och då ska den göra det efter skaderegleringen också. Kolla också med handlaren du köpte den av, om de kan byta hela trälådan och vad det i så fall skulle kosta.
Guitar Nilsson Postat 28 augusti 2013 Trådstartare Postat 28 augusti 2013 Du hade packat dåligt 🙂 jag dubbelpackar alltid alla audioprylar jag skickar! Jag köpte kartongen av Bussgods, portot ingick. Sen stoppade en Bussgodsmedarbetare och jag tillsammans ned stärkaren i lådan. Jag hade bubbelplast och papper med mig som vi pulade ner runt stärkaren. Medarbetaren tog liksom befälet o tejpade igen lådan när han tyckte det räckte med stoppning. Hade jag packat själv hemma hade jag vräkt i mer tidnkngspapper. Men kastas ett sånt här paket på basketmane'r upp i en båge o från drygt två meters dunkar ner i botten på en paketbur, och sen får ett mkt tyngre paket kastat ovanpå sig med riktigt oturliga träffar så kan nog lådan spricka även om den är mkt bättre embalerad än den i mitt paket.
Guitar Nilsson Postat 18 september 2013 Trådstartare Postat 18 september 2013 Har fått mail från en Laitinen på Länsförsäkringar Hej Håkan, Bekräftar att vi har mottagit er skadeanmälan gällande transportskadad förstärkare och registrerat skadan under referens 91250-13-LLT. Jag kan erbjuda 300:- som reparationskostnad, hör med din kund om det är intressant och i så fall till vilket konto ersättningen ska utbetalas till. Hälsningar Lars Laitinen Skadereglerare Fy fan vilka as. Jag sålde en förstärkare i absolut nyskick, den kostade ny 2550 kr, hon gav 1500 för. Sen slog Bussgods sönder den så den är väl helt jävla osäljbar nu, varken på Blocket eller som inbyte i musikaffär. Bussgods erbjöd en försäkring som skulle täcka upp till 20000 kr, o den tog jag mot tillägg. Ska nu jag behöva jiddra med en skadereglerare på Länsförsäkringar? Vilket jävla ruttet skit. Tror jag ska åka till Bussgods o spöa nån jävel
MRS8 Postat 18 september 2013 Postat 18 september 2013 du bör kunna kräva 1500,- i ersättning. det var ju det som den var värd. ge sedan henne pengarna så blir alla nöjda.
Claes Holmerup Postat 18 september 2013 Postat 18 september 2013 Reparationen kommer inte att återställa den i samma skick som den var när du skickade den. Du får ställa dina krav mot Bussgods i så fall, eftersom det är de som anlitar försäkringsbolaget som ger orimligt låg ersättning. Kräv nypris eller åtminstone vad den såldes för begagnad. När den såldes så var den ju värd så mycket som den såldes för.
Guitar Nilsson Postat 18 september 2013 Trådstartare Postat 18 september 2013 (redigerat) Har ringt till den jäveln på länsförsäkringar i stockholm, han var förstås på tjänsteresa, hävde ur mig på hans telefonsvarare att de är ett jävla satans tattarföretag mm Sen fick jag tag på damen på Bussgods i grannstaden Hudiksvall som har hand om skador. Hon fick höra samma sak, vilka jävla gangsters. Hon sa att hon var förvånad, att hon inte kände till denne Lars Laitinen, och att hon hade en annan kontakt där, de brukade vara snabba att betala ut, och även nästan för rundhänt. Hon skulle ta tag i det sa hon. Idag är det mycket skit. En av de as jag kört lastbil åt blåser mig på betalning oxå. Eller tror att han kan göra det. Maggan på Bussgods verkade helt ärlig o vettig kan jag ju tillägga. Redigerat 18 september 2013 av Guitar Nilsson
CHAE Postat 18 september 2013 Postat 18 september 2013 Nope, Bussgods har jag lagt av med för länge sedan (just p g a sådant här) 😑
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.