Måsart Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 (redigerat) Ja, vad tycker ni om electrofransosernas senaste platta? Jag tycker den är otroligt bra, snudd på mästerverk. Väldigt många musikkritiker har gett den full pott, något som inte händer så ofta. På en femgradig skala skulle jag ge den 4,5 pinnar. Grym platta! Bästa spåret är enligt mig "Touch": http://www.youtube.com/watch?v=ljQdZEMs31g Hela plattan: http://www.youtube.com/watch?v=n-S4dsipHeU Redigerat 27 augusti 2013 av Måsart
Mr Keys Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 några riktigt bra låtar....några lite för flummiga saker för min smak....
Adamsvard Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Helt klart ett mästerverk! Plattan har den bästa mixen jag hört på länge.
bettygoesagogo Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 (redigerat) Oj då. Personligen håller jag den ganska lågt. Känns inte alls lika lekfull eller energisk som tidigare plattor. Snarare slätstruket och fegt. Och då har jag gett den upprepade chanser. Rent produktionsmässigt låter det såklart hantverksmässigt och habilt. Men det gör Eric Gadd och hissmusik också. Några undantag finns såklart, t.ex Moroder, Motherboard och Contact (ja, det är väl egentligen de enda också). Nä, vill jag lyssna på fransk soul-disco lyssnar jag hellre på Air. Redigerat 27 augusti 2013 av bettygoesagogo
Adamsvard Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Oj då. Personligen håller jag den ganska lågt. Känns inte alls lika lekfull eller energisk som tidigare plattor. Snarare slätstruket och fegt. Och då har jag gett den upprepade chanser. Rent produktionsmässigt låter det såklart hantverksmässigt och habilt. Men det gör Eric Gadd och hissmusik också. Några undantag finns såklart, t.ex Moroder, Motherboard och Contact (ja, det är väl egentligen de enda också). Nä, vill jag lyssna på fransk soul-disco lyssnar jag hellre på Air. Jag håller med om att plattan har ett helt annat sound än tidigare släpp men till det positiva enligt mig, dock vill jag såklart inte höja skivan till skyarna. Men det jag gillar så mycket med den är att dom har lyckats skapa något som låter fräscht och nyskapande med hjälp av byggstenar som redan har använts, tex funkgitarrerna. Just my two cents:)
barkley Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 (redigerat) Om inte annat har dom gjort en kulturgärning. En mig närstående tonåring har minskat intaget av electrohouse och ersatt det med 70-talsmusik. "Shit vad mycket bra musik det gjordes på 70talet..." Redigerat 27 augusti 2013 av barkley 2
SadamJR Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Jag tyckte väldigt mycket om den först. En slags blandning mellan Steely Dan, Chic och gammal dansmusik. Efter bara några lyssningar började jag dock tycka att allting bara var yta, och nu vill jag inte höra den alls.
hegobald Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Mycket bra och en milstolpe för mig! Får mig osökt att tänka på mode som också går i cirklar.. 70-dals disco coh funk är tillbaks igen. Daft Punk har lyckats får det att låta nytt och fräscht men samtidigt retro och fortfarande så hör man ju att det är Daft Punk! En 10-poängare enl mig!
hellfog Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Kanske lite Off-topic: Aldrig varit ett Daft Punk fan själv, disco inte min grej. Men jag älskar "Tron Legacy" soundtracket.
D Vibe Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 Har inte lyssnat genom skivan än, men jag gillar Lose yourself to dance.
Hjorten Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 Gav bara skivan en chans och insåg att det inte var min kopp kaffe. Deras tidigare grejer är mer i min smak.
mixopenta Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 intressant intervju med ljudteknikern om inspelningen
D Vibe Postat 4 oktober 2013 Postat 4 oktober 2013 Moroder är något i hästväg. Japp! Giorgio by Moroder är fantastisk!
Måsart Postat 8 oktober 2013 Trådstartare Postat 8 oktober 2013 Jag tycker att det börjar bli dags för ett Sverigebesök snart! Bråvalla 2014? 😉
Casperfren Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 Jomen jag gillar det mycket! Giorgio morodor (?) I slutet när scratchet och trumsolofillsen synkat går bananas typ skrek jag rakt ut när jag hörde det för första gången.. nästan Alla låtarna är värda att lyssna på
Måsart Postat 11 oktober 2013 Trådstartare Postat 11 oktober 2013 Den här har växt i mina ögon (öron..?);
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.