Glassarludwig Postat 26 augusti 2013 Postat 26 augusti 2013 Tjenare! Ny här, valde att lägga tråden i ableton-kategorin då jag nästan bara använder abletons original instrument och effekter, men ligger den fel så ber jag om ursäkt 🙂 Rätt ny på ableton somsagt, har jobbat i lite andra DAWs tidigare (främst FL studio och Cubase), och jag känner att jag kan det mest grundläggande i ableton nu, blir dock aldrig klok på dethär med att mixa. Jag har nyss köpt ett par Yamaha HS50M:or och gör någon form av electropop i dagens läge, upplever alltid mina mixar som platta och tråkiga när jag har mixat klart, kan väl ändå det mest grundläggande när det gäller mixning men jag känner att jag behöver utveckla mig i det stora hela. Så, har ni några generella tips på hur jag får ett bättre slutresultat? förstår att praktik är det bästa, men har ni tips på någon litteratur/guider/tutorials eller liknande? Tack på förhand!
hegobald Postat 26 augusti 2013 Postat 26 augusti 2013 Välkommen hit! 🙂 MacProVideo har bra videotutorials tycker jag.. En del är gratis.. Kolla in http://www.macprovideo.com/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.