Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag vill minnas att jag för längesedan såg en DAW där det fanns en playlist som man direkt kunde spela sina projekt igenom för live-bruk utan att behöva öppna dem ett för ett.

Anledningen till att jag letar efter detta är pga att vi kör live med backtracks och jag skulle vilja kunna synka även ljuset till våra backtracks.

Har fått för mig att det är Cakewalk Sonar man föredrar att använda i dessa lägen, eller finns det något bättre som jag har missat?

Och en annan fråga, det vore ju sjukt smidigt om man kunde få sin playlist att styras från en iPad.

Finns det någon mjukvara utvecklad för detta ändamål?

/Robin

Redigerat av RobinJacobsson
Annons
Postat (redigerat)

Skilj på standarden MIDI och diverse tillämpningar! Det har inte skett särskilt mycket med själva standarden MIDI sedan 1985.. Den ser lika dan ut som alltid. Att synka ljus etc är en annan standard som kommit senare och den kallas DMX och är snarlik MIDI men har en helt annan "dialekt"

Här kan du läsa lite om DMX http://sv.wikipedia.org/wiki/DMX512

Och här kan du läsa lite om MIDI http://sv.wikipedia.org/wiki/MIDI

Redigerat av hegobald
Postat (redigerat)

Jag kanske inte formulerade mig korrekt.

Jag vet precis vad MIDI och DMX är.

Jag tänkte kommunicera med MIDI från DAW'en till en DMX-slinga.

Vad jag vill veta är vilken mjukvara jag borde leta efter, om Sonar är att föredra eller om det finns några bättre sätt att gå tillväga, och om det finns en iPad mjukvara för att styra sin playlist i Sonar.

Redigerat av RobinJacobsson
Postat

Ingen här som vet om Sonar innehåller en Playlist? Där man kan spela upp sina projekt utan att behöva ladda dom?

• 3 veckor senare...
Berra K (oregistrerad)
Postat

Kör midibakgrunder på Cakewalk pro 9. Där får man med ett program som heter jukebox eller liknande och kan göra playlist och köra direkt utan att öppna cakewalk. har sonar men inte kollat om det har jukeboxprogrammet. Man kan göra spellistor men vet inte om det kan köras utan att öppna sonar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.