Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Har fått tag på en källarlokal som är tänkt att byggas om till replokal/studio. Tanken är den att vi startar med en replokal och kommer med tiden bygga till kontrollrum osv.

Jag har lite funderingar kring hur man bäst LJUDISOLERAR denna bunker. Det är självklart bara en jävla massa betongväggar men hela lokalen ligger på 70kvm så det finns gott om plats för ombyggnationer och slå upp en jäkla massa väggar. Så det jag söker efter nu, innan bygget dragit igång är iformation och tips. Vet ni några bra böcker, artiklar, byggtrådar osv om just isolering? Visst jag har googlat och jag må va lite lagom efter men hittar inget som jag inte riktigt haft så mycket nytta av.

Hur skulle jag kunna isolera en källarlokal på bästa sätt? Vet inte exakt hur mycket det låter upp i lägenheterna men skulle jag sätta mig där med ett trumsett imorn är jag ganska säker på att jag skulle få arga grannar på mig. Min första tanke är att bygga in replokalerna, ett rum i rummet helt enkelt. Någon som har någon bra artikel angående detta?

Mvh Hampus

Annons
  • 2 veckor senare...
Ogonen (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vi har ganska nyligen blivit klara med ett liknande projekt. Källarlokal i hyreshus med lägenheter över. Nu är det så tyst så man kan spela stenhårda trummor dygnet runt utan att det läcker det minsta ljud till grannarna. Det tar tid att ljudisolera, och måbga gipsskivor som skall bäras och skruvas... =)

Här kan du få lite tips från vårt bygge:

http://forum.studio....iobygge-dagbok/

studiobygget.blogg.se

Redigerat av Ogonen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.