michio77 Postat 16 augusti 2013 Postat 16 augusti 2013 Hej! Tänkte slänga upp lite bilder på mitt projekt att bygga om ett gammalt piano, som var bortom räddning, till en schyst studiomöbel. Har hållt på att pyssla med detta i några månader nu och kommit en bra bit på vägen. [ attachment=14987:bild-1.gif] Här har jag just börjat. Bara tagit bort några kåpor. Tangenterna bortplockade och så har jag påbörjat det spännande jobbet att knipsa av strängar. Försiktigt knipsade jag var tionde sträng från höger till vänster för att bibehålla ett jämnt tryck på harpan. Samtliga strängar knipsade och ytterligare strippat pianot. Tog hjälp av grannen och la ner åbäket så jag skulle kunna lossa på och ta bort den massivt tunga harpan. Det var ett aber utan like att få bort alla gamla skruvar och bultar som höll den på plats. Ordentlig size på skruvarna. All skit borta, bara trä kvar och kapat bort över delen. Måttat in och kollar hur det tar sig lite. Fått dit ett hyllplan där monitorer och skärm ska stå samt börjat pussla in bitarna på plats. Fixat till och lackat. Börjar bli riktigt snyggt nu, Nu står det på plats nere i studion och väntar på lite final touch och sedan koppla in. Monitorn ska stå mellan monitorerna. Till höger om Mackien ska Macbooken stå och till vänster tänkte jag ha en Ipad som tredje monitor som även går att ta med i sångbåset när jag lägger sång själv. Jag ska posta en bild på det färdiga resultatet så fort det är klart.
michio77 Postat 16 augusti 2013 Trådstartare Postat 16 augusti 2013 Första bilden hamnade visst längst ner. 🤪
Henric Svensson Postat 16 augusti 2013 Postat 16 augusti 2013 Snyggt, funktionellt och kul att se att ett av alla oanvända pianon går ett nytt liv tillmötes! 🙂
Knäskål (oregistrerad) Postat 16 augusti 2013 Postat 16 augusti 2013 Häftigt, det här gillar jag. Snyggt gjort!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.