Jari Postat 25 mars 2005 Dela Postat 25 mars 2005 Tjaba! Vill ha tunga trumljud, typ Metallica enter sandman. Finns det nån bra samplings skiva med nåt dylikt? Jari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arete Postat 25 mars 2005 Dela Postat 25 mars 2005 Drumkit from hell vore kanske nåt att kolla upp? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 25 mars 2005 Dela Postat 25 mars 2005 Du kan ju alltid Beatboxa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 25 mars 2005 Dela Postat 25 mars 2005 Du kan ju alltid Beatboxa 😛 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 25 mars 2005 Dela Postat 25 mars 2005 Du lär iaf bli tajtare än Ulrich om du beatboxar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 25 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 25 mars 2005 Vad är beatboxa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 25 mars 2005 Dela Postat 25 mars 2005 muntrumma Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 25 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 25 mars 2005 va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 25 mars 2005 Dela Postat 25 mars 2005 Detta är beatbox Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 25 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 25 mars 2005 ok....(lyssnar på "sample") beatboxa va inte det jag va ut efter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 25 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 25 mars 2005 Kollade på Drumkit from hell på Deals online sida. Finns i några varianter. Vad är VST2 för nåt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 25 mars 2005 Dela Postat 25 mars 2005 Vi bara skojar lite med dig men som någon tidigare påpekat så är Drumkits From Hell Superior riktigt bra för ändamålet. Ruggigt feta och bra samplade trummor som man kan behandla på samma sätt som inspelade eftersom dom inte är processerade sedan innan 😄 Länk till programmet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 25 mars 2005 Dela Postat 25 mars 2005 Kollade på Drumkit from hell på Deals online sida.Finns i några varianter. Vad är VST2 för nåt? VST2 är ett format på plugin, precis som VSTi, Audio Units mm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 25 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 25 mars 2005 Går det att köra VST2 i cubase? Hitta Akai version som min K2000r kan läsa och säkert nån av mina mjukvaru samplers med. Använder cubase sl3, vilken variant blir enklast att köra med? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 25 mars 2005 Dela Postat 25 mars 2005 Hitta Akai version som min K2000r kan läsa och säkert nån av minamjukvaru samplers med. AKAI-plattor är ju inge vidare "stora" Drumkits From Hell Superior levereras ju i ett flertal DVD-skivor. Vet inte hur många AKAI-plattor det skulle bli Sen styrs DFHS genom en plugg du kör i din sequenser så att köra den via en extern pryl är inte en möjlighet. Du får ju med install-filer för alla format när du köper produkten så det är inget att oroa dig för. Men programmet suger en hel del minne och CPU. Räkna med minst 1024 i ram om du vill att det ska flyta bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 25 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 25 mars 2005 Du får ju med install-filer för alla format när du köper produkten så det är inget att oroa dig för.Men programmet suger en hel del minne och CPU. Räkna med minst 1024 i ram om du vill att det ska flyta bra. Är det VST2 vi pratar om? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 25 mars 2005 Dela Postat 25 mars 2005 Går det att köra VST2 i cubase? VST2 är en standard som Steinberg har utecklat till Cubase, så VST2-kompatibla virtuella instrument kan köras i Cubase... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 25 mars 2005 Dela Postat 25 mars 2005 Du får alltså med installationsfiler för alla format som den stöds i. Ett enkelt svar på frågan är att JA det funkar i ditt Cubase Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 25 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 25 mars 2005 Tack! 😉 nu kan jag gå och lägga mej med ett leende på läpparna och slippa drömma mardrömmar om att det inte funkar i cubase den dan jag köper DFH! 😄😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PeakLimiter Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 köp en hel drös me AKAI trumsamples så lär du få jäkla tunga knäppiga percussions, så mycket kan jag lova 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 24 april 2005 Dela Postat 24 april 2005 finns en budgetversion av DFH superior som heter DFH2... bara tre trumset men låter sketbra! 1195 tror jag det kostar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ztevie Postat 25 april 2005 Dela Postat 25 april 2005 Har själv funderat på DFH, men har inte lyckats läsa mig till vissa saker, kanske nån här kan svara: 1. Funkar DFH så att man gör miditrummor som man sedan kopplar till ljuden som följer med? 2. Följer det med loopar? 3. Finns det färdiga "presets" där läckage och annat redan är inställt? 4. Hur lätt är det at använda? Jag är ingen trummis, så att jag själv skulle komponera loopar och ställa in läckage osv skulle nog vara lite överkurs för mig. Har testat Groove Agent och andra, men det blir inte riktigt bra tycker jag. När man hör folk som använt DFH blir man ju grymt inponerad av ljudet, men frågan är om jag klarar av att få till det i närheten av sånt kanonljud? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mixtur Postat 27 april 2005 Dela Postat 27 april 2005 (redigerat) Om du kör BDF/DFH mfl så kommer du inte att få ultrafeta ljud direkt. Du måste tokprocessa dem efteråt. Jag brukar köra kompressor, reverb och gärna lite dist eller rörplug på ljuden. Virvel och Kick EQ:ar jag ofta lite också. Sedan kör jag hela skiten genom en gruppkanal med "magento" eller lite PSP vintage warmer och kanske någon EQ som toppar cymbaler hihat lite. Först då börjar det låta riktigt "punshigt" ett annat trick: Exportera (eller skicka till en annan bus) trumspåret till en egen kanal och mangla det rejält med någon filterplug (bandpass vid mellanregister)eller en dist. Skär bort all topp och botten. Sedan kör du det ihop med orginalspåret (fast på låg volym), kanske lite förskjutet. Ger ett härligt skitigt trumsound. Ibland brukar skicka trummorna till en sendkanal med ett reverb på också. PÅ reverbkanalen slänger du in lite dist och eventuellt lite EQ och komporessor. Också ett sätt att skita till ljudet lite/mycket. ett gammalt trick är ju att köra en gate på reverbet också - rätt mycket 80-tal på det, men jag gillar det. Ibland använder jag flera send reverb. Ett kort för rumsljud för skrälliga trummor och ett långt för efterklang. Akta för att lägga mycket reverb på kicken bara. Skär gärna bort alla låga frekvenser på reverben om det skall funka i mixen. På många moderna plattor dubbas ju också ljuden. 3 stackade kickar/virvlar är ju inte ovanligt på t.ex. en RnB platta. Testa t.ex. att lägga ett handklapps ljud samtidigt som virveln eller dubba med ett kanslag (ger mer attack). En svängigare blir det om du låter dubben gå några ms före eller efter. Prova även att stämma ned/upp samplingarna. //J Redigerat 27 april 2005 av mixtur Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 30 april 2005 Trådstartare Dela Postat 30 april 2005 (redigerat) Tjaba! Har inte handlat nån DFH än. Har fått ögonen på BFD (big fucking drums). Vilken är enklast att ratta in "rätt" ljud och användarvänligast? Mycket minne går det åt säger alla. Hade 512mb i ram, men har nu köpt till 2g, så 2,5 gig ram ska väl räcka? edit felst. Redigerat 1 maj 2005 av Jari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 1 maj 2005 Dela Postat 1 maj 2005 Tjaba!Har inte handlat nån DFH än. Har fått ögonen på BFD (big fucking drums). Vilken är enklast att ratta in "rätt" ljud och anändarvänligast? Mycket minne går det åt säger alla. Hade 512mb i ram, men har nu köpt till 2g, så 2,5 gig ram ska väl räcka? Det räcker gott o väl 😛 BFD är lättare o enligt mig låter det även bättre 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.