BenjaminF Postat 15 augusti 2013 Postat 15 augusti 2013 (redigerat) Tja! Jag har hittat det skönaste housevocalsamplet som passade perfekt i ett buildup. Grejen är att jag inte kan hitta något sätt att pitcha samplet med ett automation clip utan att ändra tempot. Det jag gör är att jag i Channel settings högerklickar på pitchknoben och skapar ett automation clip, finns det något annat sätt? Samplet är i 128bpm och är 16 bars långt, lite i stil med introvocalsen i Calling (lose my mind). ///Mvh BenjaminF Redigerat 15 augusti 2013 av BenjaminF
whaatswe Postat 15 augusti 2013 Postat 15 augusti 2013 Kan va svårt, möjligtvis i newtone eller liknande. Annars får du klippa o klistra! 1
BenjaminF Postat 17 augusti 2013 Trådstartare Postat 17 augusti 2013 Kan va svårt, möjligtvis i newtone eller liknande. Annars får du klippa o klistra! Okej! Tack för svar 🙂
Samuel Håkansson Postat 19 augusti 2013 Postat 19 augusti 2013 Pitchwheel är en plugg som kan göra det du söker efter 🙂 1
BenjaminF Postat 23 augusti 2013 Trådstartare Postat 23 augusti 2013 Pitchwheel är en plugg som kan göra det du söker efter 🙂 Tack som fan! Ska checka det nu! 😄
Samuel Håkansson Postat 24 augusti 2013 Postat 24 augusti 2013 Gött, men se till att fixa fullversionen så du slipper brus emellanåt 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.