Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har tidigare startat en tråd där jag efterlyste obskyra band/inspelningar från 60-talet och framåt (även lite tidigare också). Och där fick jag mycket intressanta tips. Tack alla som hjälpt mig där! Nu undrar jag om det är någon som har koll på hur det är med svenska artister och inspelningar från tidigt 1900-tal fram till 50-talet typ. Det får gärna vara äldre inspelningar också. Antar att det inte finns så många independent inspelningar från den tiden. Jag tänkte lite som det var i USA där man åkte runt och spelade in bluessångare och folkmusiker under tidigt 1900-tal. Om det fanns nåt liknande här i Sverige? Som kanske även finns på nån 78 varvare? Personer/Musiker/Artister som tex Dan Andersson. Hittade Svenskt Visarkivs hemsida, men där kunde man inte söka bland inspelningarna, endast göra det på plats. Och jag har en bit till Stockholm. Så om någon har några tipps på musiker/inspelningar som man kan lyssna på och kolla upp, på tex youtube eller leta efter på Stenkakor så vore jag grymt tacksam!

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.