Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte att man får ju med en "key" i programmet, en USB sticka. Kan man formatera om datorn typ 20 ggr utan att få en nekelse efter 10e gången att man aktiverat den för mycket, eller är den oändlig ? Anledningen till att jag frågar är att mitt Cubase Elements 7 kan endast aktiveras 10 ggr sen går det inte mer. Då tänkte jag fall det är annurlunda när man har en USB key. Någon ?

Annons
Postat

Du aktiverar bara licensen en gång. Sedan ligger din licens i USB-nyckeln i tid och evighet.

Det spelar alltså ingen roll alls om du formaterar om hårddisken 50 gånger, utan licensen ligger fortfarande i USB-nyckeln. Du kan installera ditt Cubase på 20 olika datorer om du vill, men det är förstås bara körbart i den datorn där du har satt in USB-nyckeln.

Postat (redigerat)

Så nu kan jag inte aktivera den igen när jag installerat den då jag formaterat hela systemet. Vet någon fall det är kört nu eller kan man få den upplåst igen av supporten ? Har mailat dom men är inte säker på de nya gränssnittet. Skrev ett brev men den kom aldrig upp i hotmail efter jag skickat den som det gjorde förr, alltså en bekräftelse på att mitt brev skickades till supporten. Kan det vara så att när dom svarar på mitt mail så gör dom det via min sida på Steinberg.com eller kommer jag få ett svar av dom i min hotmail ?

Vart isåfall på deras hemsida kommer svaret komma ? Kan tillägga att jag blivit nekad att aktivera den när jag försökt, den sejer bara att jag aktiverat den för många ggr.

Redigerat av punchline82
Postat

Hur gick det med att ringa Emil, punchline82? Några framsteg?

Postat

Hur gick det med att ringa Emil, punchline82? Några framsteg?

Ne jag ringde aldrig jag fick ett mail och dom fixade det åt mej. Ska köpa en Steinberg key och aktivera programmen på den.

Postat

Bra, då redigerar du rubben med ett [LÖST] så är saken biff 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.