Filmtoken Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Som utpräglad ensamvarg lever jag oftast efter devisen "själv är bäste dräng" när det handlar om musik. Men eftersom jag vet att det finns saker jag helt enkelt är för påver på, händer det att jag måste lyfta blicken och ta hjälp utifrån. Eftersom jag är en otålig person av naturen har jag sällan velat vänta på att den ena eller andra kompisen ska få tid, så jag har använt mig av www.studiopros.com ett halvdussin gånger för trummor och gitarrer. Snabbt och lätt, alltid hög kvalitet (om än kanske lite sådär artigt välpolerat om man inte ser upp) och oftast bara nån dag efter beställning. Smooth. Men det slår mig att vi på ett sånt här forum tillsammans borde ha all tänkbar kompetens för att aldrig behöva ta hjälp av andra, egentligen. Nu är väl sannolikheten kanske rätt låg att just jag skulle hitta någon som är en djävul på gitarrer och behöver proffsiga klaviaturer (min motpart!), men om alla drog sitt strå till stacken borde våra gemensamma möjligheter till snabba, högkvalitativa studioinspelningar vara tokstora. Det lär ju alltid vara någon som behöver ett grymt munspelssolo på en demo, medans munspelstraktören kanske behöver en ståbas på sin inspelning, och basisten vill- yeah, well, you see where I'm going with this. Så frågan är väl helt enkelt: ska vi byta tjänster med varann? Jag är medveten om att det förstås redan händer dagligen här, men jag gissar att det oftast är i "liten skala" (person A byter tjänster med person 😎 vilket inte ger riktigt samma breda synergi-tjosan. Det finns flera sätt att strukturera något sånt här, men först är det ju viktigast att se om det finns något intresse. Any takers? Själv är jag pianist/sångare i främsta rummet (sedan 30+ år tillbaka), inte helt oäven på synt och mixar en hel del. (exempelspår Jesper Mossberg – The One) Vad jag inte behärskar bra nog att vilja göra själv i skarpt läge är gitarrer och trummor. Anyway. Bara en tanke. Kan de' va' nå't?
vmbr Postat 11 augusti 2013 Postat 11 augusti 2013 Jag skulle gärna ha mer samarbeten med folk som bor i närheten, är så opraktiskt att inte kunna träffas. Lånar din tråd och eftersöker folk i värmland/karlstad.
hiitomaa Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 Efter att jag haft bandet på högsta prio nu ett par år så känner jag att det finns tid för lite extra skapande. Jag är gärna på ett distans samarbete. Är basist i gunden men funkar även att göra lite komp på gitarr. Här kommer en video om hur jag spelar. PS. använder Logic
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.