Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jagfunderar på att køpa ett sådant. har den några tele in/utgångar? dom jag ser på bilder ser inte ut som tele. och om det inte ær tele vad ær det då? hur spelar men in med dom?

Annons
Postat

såna små gulliga som passar in perfekt i ljudkortet. auxkabel/rcakabel har jag också hört dem kallas... Finns hos din musikhandlare eller hos den sliskiga skåningen på expert i huddinge.

Postat

så om jag inførskaffar mig ett sådant kort blir jag tvungen att skaffa mixer? eller finns det rca ena ænden och tele eller xrl i den andra. ps har en preamp med tele/xrl in /utgångar

Postat

Jo det går till preampen du slipper tjacka mixer. Jag fick jaga 2x rca till 2x tele ett tag innan jag hittade...

Postat

men hur mycket kostar sådana kablar.. kanske lønar sig att lægga på nårra hundra och få et e-mu lr m-audio med tele och lite annatsåt o gott

Postat

för att slänga in en liten kortisfråga här när ni nu ändå diskuterar just Audiophile-kortet. Jag har en fundering på om det går att spela in de båda ingångarna som monospår istället för ett stereospår, att man kan få dem på separata kanaler i Cubase VST 5.0. Det skulle vara ganska bra om man kunde göra på det här sättet och då ha möjligheten att kunna hålla isär två mickupptagningar från exempelvis en stärkare.

Svar någon?

Mvh

/Peter

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.