Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag ska investera i en SM7B som jag kommer använda till allt möjligt. Jag har tillgång till ett bra ljudkort när jag är borta men inte när jag är hemma. Här hemma har jag ett line 6 ux1 kort som skräpar men jag antar att ljudkvalitén inte blir den bästa. Letar inte efter något superkort men något med hyfsad kvalité till micken när jag spelar lite här hemma.

så vad kan vara ett inte allt för dyrt alternativ till en SM7B?

//Saifork

Annons
Postat

SM7B är en dynamisk mick som inte har särskilt hög output, så vad du behöver, är ett ljudkort där preampen kan ge minst 60dB gain.

Steinberg UR22 och Mackie Blackjack är två exempel på billiga USB-ljudkort som borde funka fint.

Postat

Mackie blackjack var nog svaret på min fråga, tack mycket!

Du såg att de förutsatte att man förstärkte signalen med Cloudlifter i kombination med det ljudkortet? Och den kostar mer än ljudkortet....
Postat

Du såg att de förutsatte att man förstärkte signalen med Cloudlifter i kombination med det ljudkortet? Och den kostar mer än ljudkortet....

...men istället för den dyrare Cloudlifter, så kan man köra med Triton Audios FetHead. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.