Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Försöker starta mitt Logic 9 i mitt nyss nedladdade OSX... DET KRASCHAR, eller....laddar inte färdigt !!!

Logic "svarar" inte , står det i avsluta pgm menyn... Vet någon vänlig själ varför ?

Ny dator, klonad (Macbook Pro) från dden gamla via time capsule...

HJÄLP :-)

Lars

Annons
Postat

1) Gör det någon skillnad om du startar Logic i 32-bitars eller 64-bitars läge?

2) Kör Skivverktyg (under Verktygsprogram i Programmappen).

Markera din systemhårddisk. Till höger i fliken Skivkontroll klickar du på Reparera skivbehörigheter.

OS X ser till att din användare har behörighet till filerna, något som kan skeva om du fört över filer som tillhör en annan användare/din användare på gamla datorn.

3) Plocka tillfälligt bort pluggar ur ditt bibliotek. /Library/Audio/Plug-Ins/Components/ och ~/Library/Audio/Plug-Ins/Components/

~=/Users/användarnamn

Prova att starta Logic. Om allt fungerar, lägg tillbaka pluggarna en åt gången och prova.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Det är väl nåt på den nya som krävs som inte fanns på den gamla datorn. Nu vet jag inte jättemycket om clooning av äkta macar men med hackmacar så får man komplettera med filer om hårdvaran kräver det för att allt ska funka bra.

Jag skulle testa att göra en ominstallation av oset till en reservårddisk och stoppa dit logic i basicläget och testa. För det måste väl gå att köra oset från en extern usb3 lådda på en riktig mac också?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.