Ekstasis Postat 10 augusti 2013 Dela Postat 10 augusti 2013 Nån som har koll på vad dessa kostar och vart man köper dom ??? Kan kanske vara en bra lösning för min lägenhet och studio https://www.studio.se/index.php/page/nyhetsartiklar.html/_/allm-nt/portabel-ljudisolering-fran-auralex-r107 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 10 augusti 2013 Dela Postat 10 augusti 2013 De går att antagligen få tag på genom de flesta (inkl undetecknad), men de är dyra som 17. Svenskt listpris är 6740:-/st... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 11 augusti 2013 Dela Postat 11 augusti 2013 (redigerat) Hur mycket Auralex ProGo kommer att kosta när den kommer till Sverige är ännu inte känt. Tillverkare: Auralex (www.auralex.com). Kontakt: Sennberg (www.sennberg.se). 0 Ursprungligt publiceringsdatum: 2013-06-28 - 10:00 Skribent: Du Kan ju börja men att kontakta den svenska återförsäljaren Sennberg som anges i artikeln. Redigerat 11 augusti 2013 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Capoten (oregistrerad) Postat 11 augusti 2013 Dela Postat 11 augusti 2013 Retar mig lite på att det står "portabel ljudisolering" i titeln till notisen. Det är väll bara frågan om vanliga absorbenter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 11 augusti 2013 Dela Postat 11 augusti 2013 Såna där spikar du väl ihop själv till en bråkdel av priset, sen får du råd med en eller flera U47 i stället. Eller om du går till ett snickeri så snor de ihop en hel trave såna där på en timme. Never in my foot att jag skulle betala för färdigbyggda såna där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 11 augusti 2013 Dela Postat 11 augusti 2013 Du Kan ju börja men att kontakta den svenska återförsäljaren Sennberg som anges i artikeln. Sennberg är distributör - inte återförsäljare. - och som sagt, så är det svenska listpriset 6740:-/st, enligt Sennbergs prislista från juni i år. Här är ett pdf-blad om dem, för den som är intresserad: http://www.auralex.c...GOSpecSheet.pdf Personligen tycker jag att de känns alldeles för dyra, men det utesluter ju inte att andra kan tycka att priset är ok eftersom man slipper snickra själv, utan får en färdig produkt direkt... Retar mig lite på att det står "portabel ljudisolering" i titeln till notisen. Det är väll bara frågan om vanliga absorbenter? Ja - det är tyvärr många som blandar ihop begreppen - och om det står fel i en av de största musiker-tidningarna i landet, gör det ju inte situationen bättre precis... Akustikbehandling handlar det om - INTE ljudisolering! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.