Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Helt plötsligt så vill inte presets från pluggar stanna kvar i prodjecten.

Vad i hela he......tet nu då?

Annons
Postat (redigerat)

Welcome to the data world!

Skriv upp inställningarna med penna och papper.

Cubase är känt för det tyvärr.

mvh/Peter

Redigerat av Sleap
Postat

Kan detta ha med min optimering av Windows? Där finns en punkt om account som skall släckas ned. Disable User Account Control (UAC)?

Vart skriver cubase sina presets ?

Postat

Hmmm varför funkade det här om dan och inte nu? Penna funkar ju riktigt bra. Det blir jobbigt att mixa ochom man måste göra allt på samma gang.

Postat (redigerat)

Precis!

Presetsen borde väl ligga i Cubase-mappen och ska väl inte påverkas av din optimering. Kanske nån Cubase-expert kan svara på din fråga.

När jag jobbade med Cubase 4 så var det samma strul; när man skulle hämta presets så fanns de inte där överhuvudtaget. När man startat om datorn och startat Cubase igen, så fanns dom där - ibland. Man blir så j-vla trött!

Den grejen borde väl ha förbättrats med Cubase 6, tycker man.

Vad händer om du sparar presetsen med nya namn?

mvh/Peter

Redigerat av Sleap
Postat

Pratar vi samma nu? dett gäller waves pluggar som körs i insert läge på kanalen.

Postat (redigerat)

Tja, det stod inget om Waves-pluggar, jag antog att det var Cubase egna pluggar 😉

Jag har samma problem med impOscar och Pro Tools, synten glömmer vilket ljud det var.

En misstanke kan vara att pluggen inte är riktigt kompatibel med ens DAW.

Här kanske man kan hitta något:

http://www.gearslutz...aves-plugs.html

Det verkar som man kan gå in i programmets "Plug-In Manager" och bestämma var VST- och Waves-mappen ligger, då ska de väl dyka upp.

http://www.google.se...=waves cubase 6

Redigerat av Sleap
Postat

Tja jag ska läsa detta. Din synth? är det en extern? man måste väl då ha program change igång tror jag.

Postat (redigerat)

Tja jag ska läsa detta. Din synth? är det en extern? man måste väl då ha program change igång tror jag.

Mjukvarusynt. Den bara tappar bort sin inställning bara slumpmässigt, surt.

De verkar som en del andra har problem med Waves, inga direkta problem med Waves och Pro Tools har jag märkt - än.

Redigerat av Sleap
Postat

Mjukvarusynt. Den bara tappar bort sin inställning bara slumpmässigt, surt.

De verkar som en del andra har problem med Waves, inga direkta problem med Waves och Pro Tools har jag märkt - än.

Ok så det finns inte någon program scahnge i kanlastrippen på något sätt där du ser mjukisen?

Jag måste skratta: jag har läst om problemen men jag fattar inte vad han menar. jag har läst mig harmynt men det går inte in i dumhuvudet.

• 4 veckor senare...
Postat

Welcome to the data world!

Skriv upp inställningarna med penna och papper.

Cubase är känt för det tyvärr.

mvh/Peter

hallå. Du har inte hittat någon lösning på detta skit?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.