Razamanaz Postat 8 augusti 2013 Dela Postat 8 augusti 2013 Har båda! Förvånande hurpass lika de låter på sång och hur olika de låter på tex en gitarrförstärkare! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 8 augusti 2013 Dela Postat 8 augusti 2013 Är bägge dynamiska? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 8 augusti 2013 Dela Postat 8 augusti 2013 (redigerat) ja den ena låter gubbe och den andra låter popstjärna 😄 Redigerat 8 augusti 2013 av Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 8 augusti 2013 Dela Postat 8 augusti 2013 Är det SM7B som låter gubbe? Blir det så även om en liten flicka sjunger i den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 9 augusti 2013 Dela Postat 9 augusti 2013 Är det SM7B som låter gubbe? Blir det så även om en liten flicka sjunger i den? Nej den adnra låter mer vintage. jag vet inte.. jag är finne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Razamanaz Postat 17 augusti 2013 Trådstartare Dela Postat 17 augusti 2013 Har testat igen! På sång är RE 20 mkt bättre, men den är lurig runt 6 kHz således låter sm 7b bättre på allt utom sång typ, men då finns det andra mickar som gör det bättre typ Line Audio cm 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 17 augusti 2013 Dela Postat 17 augusti 2013 Är det SM7B som låter gubbe? Blir det så även om en liten flicka sjunger i den? Nej den adnra låter mer vintage. jag vet inte.. jag är finne Eh? .. haha .. du är finne?! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Roine Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Vad betalade du för den, ett väldigt prisvärt alternativ är ATM-25: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Har testat igen! På sång är RE 20 mkt bättre, men den är lurig runt 6 kHz således låter sm 7b bättre på allt utom sång typ, men då finns det andra mickar som gör det bättre typ Line Audio cm 3 CM3 bättre till sång än SM7B? Tror jag inte en sekund på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Razamanaz Postat 20 januari 2014 Trådstartare Dela Postat 20 januari 2014 jag gillar inte sm 7b sååå mkt! Den funkar bra på "pratsång med karaktär" och skrikig sång i lågt register, men mid höjningen gör att det låter "skrikigt" om man sjunger i lite högre register. Re 20 är i mitt tycke ljusår bättre, lite sibilant men det är lätt att tygla! cs 3 bra på allt så även sång! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 21 januari 2014 Dela Postat 21 januari 2014 jag gillar inte sm 7b sååå mkt! Den funkar bra på "pratsång med karaktär" och skrikig sång i lågt register, men mid höjningen gör att det låter "skrikigt" om man sjunger i lite högre register. Re 20 är i mitt tycke ljusår bättre, lite sibilant men det är lätt att tygla! cs 3 bra på allt så även sång! "Sibilant", vad menas med det? Höjning i high mid? Jag hade tre st CM3 ett tag, jag gillade dem inte alls. Särskilt inte på sång, urk. Ljudet blev skramligt, inte naturtroget alls. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Razamanaz Postat 21 januari 2014 Trådstartare Dela Postat 21 januari 2014 Sibilant =väldigt extrema S! Det fina med cm3 är att den är så rak, den lät tom kanon framför en marshall stärkare, inte idealt men 1000 gånger roligare än mitt hatobjekt sm 57 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 21 januari 2014 Dela Postat 21 januari 2014 SM57 gillar inte jag heller. Sen jag jmf med E906 på både gitarrstärk o virvel gjorde jag mig av med mina när jag behövde pengar till nåt annat vansinnesköp. Fast de är fina att spela distat munspel i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Razamanaz Postat 22 januari 2014 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2014 e906 och MD 421 är mina två nästa inköp! 906 verkar bra och prisvärd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.