Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan man få en send följa fadern i PT? Jag har automatiserat puk-kanalerna och vill att send till reverbet från pukorna följer fadern för pukorna. Så att jag slipper automatisera dom separat.

Annons
Postat

Ja i send så är PRE valt, fast om jag automatiserar tex golvpukans volym ner till 0 så läcker det fortfarande igenom till reverbet från send, alltså följer den inte fadern.

Postat (redigerat)

Ja, precis. Antar du har dina skäl för att köra den i pre-läge då.

Och reverbets volym kan du kanske inte automatisera heller, för det ligger kanske andra instrument genom reverbet hela tiden.

En grej som jag brukar göra för att spara tid, är att kopiera all automationsdata från "pukspåret" manuellt. Liksom lasso-markera allt med musen och tryck CTRL+C. Och sen öppna ett automationsspår på den parameter jag vill automatisera och helt enkelt klistra in automationsdatan på det spåret. Då blir ju automationsdatan identisk med automationsdatan på den spår man kopierade den ifrån.

Om du kopierade automationsdatan från pukspåret och klistra in den på automationen för sendarna, så .. får du ju identisk automation på dom spåren.

Kan inte Protools, och det är ju lite komplicerad idé, men om inget annat funkar så kan det ju vara värt ett försök.

Redigerat av Signia
Postat

Bocka ur pre-send som sagt, alternativt skicka båda till en ny aux.

Klicka ur PRE på send så kommer det inte läcka när du automatiserar volymen.

Mvh

Anders

Man ska inte dricka öl när man mixar. Tack

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.