Halvmas Postat 9 mars 2004 Postat 9 mars 2004 Det här låter kanske löjligt för en del, men där jag bor verkar det som en omöjlighet att få tag i en midikabel. Ingen elektronikaffär säljer ens dessa kablar längre. Har försökt att koppla med vanlig 5-polig DIN + en förlängning. Funkar icke. Nu har jag lösa kontakter och kabel men är osäker på vilka stift som används. Någon som kan hjälpa?
Claes Holmerup Postat 9 mars 2004 Postat 9 mars 2004 Det fungerar med en vanlig 5-polig kabel för stereoprylar under förutsättning att den 5-poliga kabeln inte har kortslutningar mellan några pinnar - något som förekommer ibland... Pin 2 är jord (skärm) och pin 4 och 5 innehåller signalen. Pin 1 och 3 används inte - så det spelar ingen roll om de är inkopplade... Om du vill, så kan du alltså lika gärna koppla in alla pinnarna. Det ska vara kopplat pin till pin, alltså 2-2, 4-4 och 5-5.
Zando Postat 9 mars 2004 Postat 9 mars 2004 Det här låter kanske löjligt för en del, men där jag bor verkar det som en omöjlighet att få tag i en midikabel. Prova med www.musikborsen.se dom har olika typer av midi-kablar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.