Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det här låter kanske löjligt för en del, men där jag bor verkar det som en omöjlighet att få tag i en midikabel. Ingen elektronikaffär säljer ens dessa kablar längre. Har försökt att koppla med vanlig 5-polig DIN + en förlängning. Funkar icke. Nu har jag lösa kontakter och kabel men är osäker på vilka stift som används. Någon som kan hjälpa?

Annons
Postat

Det fungerar med en vanlig 5-polig kabel för stereoprylar under förutsättning att den 5-poliga kabeln inte har kortslutningar mellan några pinnar - något som förekommer ibland...

Pin 2 är jord (skärm) och pin 4 och 5 innehåller signalen. Pin 1 och 3 används inte - så det spelar ingen roll om de är inkopplade... Om du vill, så kan du alltså lika gärna koppla in alla pinnarna. Det ska vara kopplat pin till pin, alltså 2-2, 4-4 och 5-5.

Postat
Det här låter kanske löjligt för en del, men där jag bor verkar det som en omöjlighet att få tag i en midikabel.
Prova med www.musikborsen.se dom har olika typer av midi-kablar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.