Alesawi Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Hej! Jag har noll koll på vad som behövs för att göra egna låtar och bara spela in sång hemma. Så det jag nu undrar är vad jag behöver, har köpt en bluebird mikrofon men har ingen aning vad jag ska ha för ljudkort till min bärbara dator eller vad jag mer behöver.. Tacksam för snabba svar 🙂
Mossman Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Intressant att du köper en mikrofon för runt 2 papp utan att veta vad du mer behöver.... Du behöver ett ljudkort med fantommatning..finns en uppsjö av detta. gå på ett känt märke.. googla.... Har din dator F/W? USB? Välj därefter....
Terror Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 det finns en miljon trådar som din. Pröva sök lite, eller börja med att svara på Mossmans frågor.
Alesawi Postat 2 augusti 2013 Trådstartare Postat 2 augusti 2013 Ett ljudkort visste jag att jag behövde men vet inte va det ska ha för funktioner och så vidare men killen jag köpte mikrofonen av gav mig ett schysst pris på den och det här är något jag verkligen vill hålla på med och är så himla trött på att spela in på telefonen och datorn
SadamJR Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Du kan köpa i stort sett vilket ljudkort som helst i prisnivån 1000-1500. Då får du dom funktioner du behöver. I många fall följer det med in lightvariant av någon av dom populära daw:erna, så har du nåt att börja med.
Terror Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 http://www.thomann.de/gb/tascam_us122mk2.htm Sen är det bara köpa micsladd om du inte har. Därefter börjar du ladda ner Reaper som är gratis. Funkar tydligen bra. Efter det så söker du runt på youtube efter tutorials på hur man kommer igång. tips för google och youtube "How to record vocals in reaper" "how to setup your audio interface in reaper"
Claes Holmerup Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Ett annat alternativ är Steinbergs UR22, där en bantad version av Cubase följer med.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.