Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Köpte Logic Pro X igår.

Kör ju med två skärmar, 2x24". Kör arrange till vänster och mixer till höger.

I Logic 9 så kunde man dra ur mixerfönstret så det passade skärmen.

Men nu liknar det som ett gammalt Cubase. Det verkar inte gå att dra ut mixern helt, och det gör mig förbannad. Jag är helt ointresserad av vad som finns bakom mixern. Går det att typ maximera mixern?

Kolla här:

post-6091-0-06739900-1375090376_thumb.png

I så fall är det ju värdelöst?!?

Jag provade att öppna ett gammalt projekt från Logic 9 i Logic X och då är mixern maximerad.

Redigerat av KillwithSkill
Annons
  • 2 veckor senare...
Postat

Meny: Window/Open Mixer

(Meny: View/Show Mixer ger ingen "lös" mixer)

cmd+2 så får du en lös mixer.

Får hoppas att det löser sig med Maverick när det kommer. Det ska ha rejält förbättras för stöd med flera skärmar. Bla så kan man köra helskärm på alla skärmarna samt att dockan ska finnas med i alla skärmar.

Postat

Aha...nu förstår jag...mixern täcker inte hela skärmen...med det är ju en stetisk bagatell :-D - inte är det väl ändå "helt värdelöst"? På vilket sätt försämrar detta din musikproduktion? Arbetsflöde?

Själv öppnar jag pluggarna i det "tomma" utrymmet nedanför mixern när jag ska peta i dom - för mig är lösningen klockren - som om det vat "tänkt" så...vilket det nog faktsikt är :-).

Postat

Kan förstå om det stör då man vänjer sig med ett visst utseende i sin layout men jag tror att de troligtvis skalat mixer fönstret med flit på det som var överflödigt. Som postaren ovan mig säger får du plats med ännu fler saker nu och det ser ju ännu fetare ut! EQ, kompressor fönster. Smutt 😉 Köper själv Logix X i helgen, ska bli kul att känna av det lite.

Postat

Det är sund och vacker design helt enkelt; man kan inte hänga på mixern en enorm död yta bara för att fylla en skärm - det är ju absurt...skulle verkligen se vidrigt och billigt ut. Eller dra ut volymreglarna till enorma proportioner :-D

Allt är som det ska vara - har Apogees Maestro 2 mixer därunder också. Jag har dessutom en massa grejer på mitt fysiska skrivbord som inte heller täcker skrivbordet - man ser skrivbordets yta lite här och var faktiskt - där brukar jag lägga/ställa grejer tillfälligt; kaffekopp, snusdosa, mobilen, etc :-D

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.