Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

På mitt nya ljudkort saknas MIDI thru.

Hur kopplar jag min midi kedja nu då?

Kurzweil PC88 som moder.

Redigerat av rammega
Annons
Postat

Vad har du för grejer i kedjan då ?

Kurzweil PC88 Kurzweil K2000R Roland och korg. Cubase 6.5.
Postat

Rack synthar som alla har ut in thru.

Idag har jag PC88:an som mother och kopplar den till midi in och midi ut på Layla och går via thru

till dom andra sytharna.

Jag inbillar mig att när jag kör igång på det nya midi lösningen som inte har thru. Att man måste gå in och ut från varje synth och sedan sista tillbaka till in på nya?

Postat (redigerat)

Det finns ingen anledning att ha thru på ljudkortet.

Koppla in och ut på ljudkortet till synten med keyboard. Från keyboardets thru kopplar du till in på andra synten och från dess thru till in på den tredje etc.

Ahhhhh! Där satt den tack Classe. Redigerat av rammega
Postat

😮 :o

Det låter nog mest logiskt, men jag vet inte säkert hur det funkar eftersom jag aldrig har använt den funktionen, utan alltid bara haft midi in/ut och aldrig thru på ljudkortet.

Näe det är inte lätt att komma ihåg varför man har gjort si och så när det alltid har funkat. Nu får man väl tafram spindelväv borsten och rensa upp lite.
Postat

Du har rätt. Jag har midi in och ut på kortet. och kommumnserar med dom andra via thru på mother och vice versa. Så thru I Cubase vet jag inta vad den gör. men I bockad är den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.