Jump to content
Annons

Brusiga preamps på Presonus Firebox!


Måsart

Recommended Posts

Jag är redigt trött på min Firebox nu! 😠

Jag har suttit och försökt spela in en ren gitarrsignal nu i ett par timmar, bruset är fullständigt oacceptabelt.

Jag måste vrida upp preampen till klockan 3 för att få en skaplig signal.

Vad ska jag hitta på? Jag har inte råd med ett nytt ljudkort för tillfället. Jag kanske kan köpa en billig preamp?

Frågan är hur mycket bättre det blir... 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Är det aktiva mickar kanske?

Har du bytt batterier?

Borde inte vara några problem att förstärka en gura med en preamp.

Men är det så illa som du beskriver kan jag rekommendera denna lilla preamp som kostar nästan ingenting så slipper du byta ljudkort.

http://ordermusic.se...kpreamp/tube-mp

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Fireboxen har väl instrumentingång om jag inte minns fel.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Hmm. Det finns en 12 db Gain som man styr från mjukvara är den boosten på? En di-box kanske kan vara ett alternativ. Jag har en samson s-direct som är helt OK. (Den två kanalliga) Men det brukar bli instrument ingången på gap73 idag. Finns många andra att välja på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack för era svar! Jag har nu haft en polare förbi med sitt Audiobox-ljudkort. Det funkade galant!

På hans ljudkort räckte det med att ställa preampen på klockan 9 (!) för en stark signal. På Fireboxen måste jag upp på MAX för motsvarande volym (med tillhörande brus).

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

Men Fireboxen minns jag som ett bra ljudkort när det kom. Det är inte så att det är fel på det? Har du testat den andra kanalen? (förutsätter såklart att din gitarr och kabel är bra samt att ingången är inställd på Hi-Z.)

Tror inte du behöver extra grejer runt omkring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...