Jump to content
Annons

Vad är skilnaden mellan dessa Presonus kort?


rammega

Recommended Posts

Annons

B-stock på engelska brukar på ett ungefär motsvara "använd" eller "bättre begagnad" produkt, vad jag vet. Fast jag har hört att B-stock ofta säljs med i princip samma köp-avtal som den oanvända motsvarigheten.

När man köper begagnat, i alla fall i svedala, så gäller ju inte riktigt samma villkor som om du köper en helt ny produkt. B-stock lär ska ha samma avtal som ny produkt, bara att den är lite använd. Den kan t.ex. vara uthyrd till en ljudfirma 1-2 gånger, nåt sånt ..

Link to comment
Dela på andra sajter

B-stock på engelska brukar på ett ungefär motsvara "använd" eller "bättre begagnad" produkt, vad jag vet. Fast jag har hört att B-stock ofta säljs med i princip samma köp-avtal som den oanvända motsvarigheten.

När man köper begagnat, i alla fall i svedala, så gäller ju inte riktigt samma villkor som om du köper en helt ny produkt. B-stock lär ska ha samma avtal som ny produkt, bara att den är lite använd. Den kan t.ex. vara uthyrd till en ljudfirma 1-2 gånger, nåt sånt ..

Ok Då bör man köpa en andra då.
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket är bevisat inte alltid är fallet med thomanns B-Stock.

[...]

Vissa har ju hävdat att det snarast är gängse när det gäller Thomanns samtliga produkter.

Instämmer.

Finns flera fall där "B-stock" innebär allt ifrån intryckt kartong till en rentav defekt produkt. Observera att detta inte står men i produktbeskrivningen. Däremot står det "[...] may have slight traces of use" vilket då kan vara det jag beskrev alldeles nyss.

Det kan å andra sidan vara så att tüsken har ändrat det där nu. Handlar av princip aldrig därifrån utan väljer ordermusic och/eller andra svenska nätalternativ 🙂

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...