Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

B-stock på engelska brukar på ett ungefär motsvara "använd" eller "bättre begagnad" produkt, vad jag vet. Fast jag har hört att B-stock ofta säljs med i princip samma köp-avtal som den oanvända motsvarigheten.

När man köper begagnat, i alla fall i svedala, så gäller ju inte riktigt samma villkor som om du köper en helt ny produkt. B-stock lär ska ha samma avtal som ny produkt, bara att den är lite använd. Den kan t.ex. vara uthyrd till en ljudfirma 1-2 gånger, nåt sånt ..

Postat

B-stock på engelska brukar på ett ungefär motsvara "använd" eller "bättre begagnad" produkt, vad jag vet. Fast jag har hört att B-stock ofta säljs med i princip samma köp-avtal som den oanvända motsvarigheten.

När man köper begagnat, i alla fall i svedala, så gäller ju inte riktigt samma villkor som om du köper en helt ny produkt. B-stock lär ska ha samma avtal som ny produkt, bara att den är lite använd. Den kan t.ex. vara uthyrd till en ljudfirma 1-2 gånger, nåt sånt ..

Ok Då bör man köpa en andra då.
Postat

[...]Varan ska vara felfri [...]

Vilket är bevisat inte alltid är fallet med thomanns B-Stock.

B-stock på svenska blir andrahandssortering.

Postat

Vissa har ju hävdat att det snarast är gängse när det gäller Thomanns samtliga produkter.

Postat

[...]

Vissa har ju hävdat att det snarast är gängse när det gäller Thomanns samtliga produkter.

Instämmer.

Finns flera fall där "B-stock" innebär allt ifrån intryckt kartong till en rentav defekt produkt. Observera att detta inte står men i produktbeskrivningen. Däremot står det "[...] may have slight traces of use" vilket då kan vara det jag beskrev alldeles nyss.

Det kan å andra sidan vara så att tüsken har ändrat det där nu. Handlar av princip aldrig därifrån utan väljer ordermusic och/eller andra svenska nätalternativ 🙂

Vänligen,

CHAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.