Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Det är så att jag nu har bestämt mig för att byta mina aktiva mickar mot passiva mickar i guran, och jag har förstått att det krävs lite arbete och att man gärna ska vara lite kunnig för att kunna göra det.

Jag är inte kunnig och absolut inte villig till att pröva själv, OM jag skulle pröva själv så finns det ingen gura kvar... 😛

4sound är den musik butik som jag brukar gå till när jag ska handla saker, men det känns som att 1500 spänn för att utföra arbetet är lite väl överpris... Om inte rena rånet. 650kr per mick, samt extra för själva arbetet. Och tror nog att övriga butiker också skulle ta samma pris, mer eller mindre.

Därför undrar jag om det finns nån annan som man kan vända sig till som är billigare samt väldigt kunnig och erfaren så jobbet blir snyggt och bra gjort!

Eftersom jag bor i Södertälje så vore det skitbra om det va i Stockholms trakterna.

Tack så mycket 😄

Annons
Postat

Seymour duncan Blackouts är det som sitter i guran. Och som sagt, gör helst inte jobbet själv.. Har 0 tålamod och lite av ett hett temperament med "små pill", framförallt när det är något nytt som man ska pröva på. Slutar oftast med att hammarn tas fram... 😛

Tänkte mer på om det finns någon därute som kan rekommendera nån som gör det för en billig peng, som också dessutom gör det ordentligt och vet vad han/hon håller på med.

pme (oregistrerad)
Postat

Vad är det för gitarr?

Postat

I Stockholm lär det inte vara några problem att hitta nån som gör jobbet. Men jag tror inte det blir så jättemycket billigare. Kolla med Nysse, han kan va lite dryg till attityden men det är en reko kille.

Kolin

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Alltså det är inget rymdvetenskap byta mickar. Har bytt flera gånger och går fort också. Om du inte vill ge på dig det själv så har du säkert någon som är händig i familjen vänner etc. Det spelar ingen roll att de aldrig har bytt mickar i en gura förut. Det är som sagt var lätt gjort. Hade själv aldrig gjort det förut när jag började. Det är bara följa kopplingschemat. Glöm inte att du måste byta pottar också då de du har är gjorda för aktiva enbart.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.