Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

(Long story short: Har dessa två USB 2.0 A-B kablar samma hastighet mellan min Akai MPK25 och datorn?)

Jag var idag och köpte en Akai MPK25, och väl hemma märker jag att sladden, en USB 2.0 A-B, är för kort. Så jag ringde och frågade butiken om detta och han rådgav mig att köpa en helt ny A-B sladd istället för att köpa en vanlig USB-förlängning, så det gjorde jag.

Men det jag funderar på är om den jag köpte från teknikmagasinet är lika bra/snabb som den som ingick, för den jag fick med i MPK25 står det "High speed certified" på, samt att det ser olika ut inuti och har olika bemärkelser på kabeln.

här är en bild på de två i jämförelse.

(Till vänster: Originalkabeln. Till höger: Ny från teknikmagasinet)

9xlDdcH.jpg

Detta kanske är en dum fråga men jag uppskattar alla svar som kan hjälpa mig

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Du får väl fråga din dator vilken hastighet den kör om du vill vara säker. USB är 4 pinna 5v d+ d- och jord. Är det dålig kontakt på någon av dessa pinar blir det problem. Annars är det bara att tuta och köra.

Postat

Å andra sidan är din Akai MPK25 ett MIDI keyboard och drar ingen som helst nytta av high-speed USB 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.