Jump to content
Annons

vilken genre?  

5 röster

1. 1. vilken genre?

• 1 - Standard radio pop
      0
    • 2 - icke standard radio pop
      1
    • 3 - har ingen aning
      1
    • 4 - drum n bass sound
      0
    • 5 - komersiell finsk snuskmusik
      2
    • 0

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Vad är klockan?

ARTIST/GRUPP: The P-crew

GENRE: ???

LÅTLÄNGD: 4.55

KOMPOSITÖR: J. Korvo

EV. MEDVERKANDE: J.Wall

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 7.8 mb

LÅTLÄNK: http://www.purevolume.com/woland/music

här kommer min andra låt på forumet.. inte riktigt den genren jag brukar göra musik i..men fick ett infall. lade trumpeten på hyllan å tog fram pipan istället, vilket jag egentligen aldrig gör. dessutom tvingade jag min flicka att sjunga på ett språk hon inte kan.. (stackaren som inte brukar sjunga annat än i duchen, blev inspelad på ett språk hon inte behärskar). hehe.

låten e kanske lite hårt kompressad..men börjat gilla de soundet..ge mej kritik,

Tack på förhand!

- Jussi aka Woland

Annons
Postat

Härlig låt, avslappnande och skön, me like. 🙂

Skön ljudbild med de svajande trummorna. Kanske något mkt komprimerad dock.

Du säger säkert nåt snuskigt på finska på "verserna" så genren får bli "kommersiell finsk snuskmusik". 😄

Sköna gitarrslingor som kommer in efter ett tag och snyggt jazzigt rhodessolo. 🙂

Basen är kanske lite otajt på ett och annat ställe men annars ligger den skönt i musiken.

Bra jobbat!

Mvh / djonas

Postat (redigerat)

finskt snusk är ju som bekant det bästa av allt snusk, därför sätter jag det 🙂

Schysst, lite flytande låt. Får mig att tänka på en flygplats... fråga mig inte varför 🙂. Ett bra slut saknas dock.

Redigerat av Straka
Postat

Känns mer som en icke orginell radiohit tycker jag. Mysigt på något sätt. Snyggt gjort. Sången ligger lite långt borta tycker jag och gitarrerna är lite väl dominanta ibland. Annars är det en klar fyra på snudd till femma. 🙂

Postat

Känns ju som ett evighetsintro första 1½ minuten sen händer det en hel del och det låter intressant och originellt. Seg start som sagt men när låten lyfter gör den det rejält!

Postat

Tack så mycket för alla kommentarer!!

Djonas: jag är tight som ett kvantiserat tyskt maskineri 🙂

nä de e sant att basen e lite otight på ett par ställen, men ville försöka få till ett naturligt sväng, å de försvinner lite om man kvantiserar..hmm..kanske dags att börja öva till metronomen som jag slängde..

Straka: "finskt snusk är ju som bekant det bästa av allt snusk"

kan inte göra annat än hålla med 😎 eeh..märkte att det i princip inte finns nåt slut..bara en vägg

Egghuvud: kan man inte sjunga så blir man tvungen att gömma sången i mixen.. 😮 hehe..nä, de var liksom lite de soundet jag försökte eftersträva.. men kan nog kanske vara en ide att lyfta fram den å sänka gitarrerna lite..´får ta å lägga den på hyllan ett tag å sen lyssna med nytvättade öron..

(e)qualitymusic: den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge 😠

tack så mkt för att ni tog er tid

-Jussi-

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.