Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, Har ett lite problem när jag använder Guitar Rig. Jag har en mixer kopplad till mitt ljudkort. Och till den mixern kopplar jag in min gitarr. Allt funkar och så, men när jag spelar gitarr genom Guitar Rig och drar upp volymen på mixern så får jag dels gitarrljudet (direktljudet) som blir när jag linar gitarren in i mixern och ljudet från Guitar Rig. Sänker jag volymen så försvinner det linade ljudet men då blir också ljudet från Guitar Rig sämre. Mindre Dist och så. Drar jag upp volymen igen blir det bra tryck i förstärkaren jag valt i Guitar Rig, men då ligger line ljudet i bakgrunden och stör. Går det att göra på nåt vis så att ljudet bara hörs genom Guitar Rig? Så att jag kan dra upp den volymen jag vill ha utan att bli störd av en ren gitarr i bakgrunden? Mycket tacksam för svar.

Annons
Postat

Kan du inte välja det på ditt ljudkort?

Jag har en ratt på mitt ljudkort där jag väljer antingen daw ljudet eller input ljudet, eller både och.

Postat

Lyckades få till det. Har inga fysiska knappar till mitt ljudkort utan kan bara göra inställningar via ljudkortets meny i datorn. Men jag testade och fick det att funka. 🙂 Tack för hjälpen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.