Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Cubaserävar.

När jag kopplar in mina rockband-trummor via Junxion-appen, till Cubase så funkar allt bra fram tills dess att jag ska spela in midinoterna. Jag använder trumpluggen ez drummer på ett instrument track i Cubase 4 Studio. Allt hörs bra, dvs jag har midi insignal, och ezdrummer låter som det ska. Men det fastnar icke en endaste not när jag trycker record, och spåret är armat för record etc.

När jag byter till en annan midi in device, tex ett vanligt midikeyboard också via usb, så spelar den in fint. Det verkar som om jag har problem med trummorna som inputdevice, trots att ljuden spelas upp som de ska.

Några tips?

Mvh

Petter

Annons
Postat

Nu använder jag inte Cubase - men det har inte att göra med att du valt fel klav(G-/F-/Percussion...), så att du helt enkelt inte ser MIDI-notationen?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.