Mannex Postat 24 mars 2005 Dela Postat 24 mars 2005 Jag har en del ljudfiler som ursprungligen kommer från en Mac, och en del av dem funkar bra att öppna som vanliga wav-filer eftersom de är mono eller stereo, men en del vägrar att öppna sig och jag har kommit på att det beror på att de innehåller fler än två kanaler ljud. Finns det något program, gärna gratis, som kan hantera dessa? Det enda jag egentligen behöver göra är att jag ska få ut de enskilda kanalerna så att jag kan redigera dem i Wavelab. Jag vet att Cubase SX2 klarar av det men det har jag inte så det går bort... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 24 mars 2005 Dela Postat 24 mars 2005 Har du provat Audacity ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mannex Postat 24 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 24 mars 2005 Tack för tipset, jag får testa det ikväll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 24 mars 2005 Dela Postat 24 mars 2005 Flerkanaliga filer...vete f-n egentligen...och det är inte surround du pratar om? Men gratis...testa Samplitude V8 demon. Kostar ju inget att försöka... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mannex Postat 24 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 24 mars 2005 Filerna var i AIFF-format från början, hade ett program på gamla Mac:en som hette Sound Effects och som kunde spara AIFF-filer med obegränsat antal kanaler. Dessa har jag sedan konverterat till WAV, och som sagt så går de filer som endast har en eller två kanaler finfint att öppna men inte de andra. Cubase klarar det dock, det har jag testat men har som sagt inte programet själv. Dessutom var det bökit att exportera ut kanalerna till enskilda filer vill jag minnas... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mannex Postat 24 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 24 mars 2005 Nu har jag testat Audacity och det funkade finfint, tack igen för tipset P3t3er. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.