Jump to content
Annons

Yamaha HS 5 vs Behringer MS40


Gäst

Recommended Posts

Tror ni jag kommer höra någon skilnad om jag köper Yamaha monitorerna ? Eller inte ? Antar att Yamaha monitorerna är bättre men kommer det märkas eller är det inte en bra ide att köpa dessa ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle välja Yamaha alla dagar i veckan. Jag äger ett par Yamaha HS80M, det är nog mitt bästa inköp till studion.

Jag har dock endast lyssnat på HS50M och inte på HS5. Skillnaden lär i och för sig vara minimal.

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

Meidenberg (oregistrerad)

Du hör nog skillnad, hade alla högtalare låtit likadant så finns det väl ingen poäng att köpa dom dyraste. Lättast att gå och provlyssna ett par, huvudsaken att du lär dig och blir bekväm att mixa i dom.

Vad tycker du är fel med dina Behringer MS40?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så man kommer höra en skilnad ? Tack för hjälpen. Vad blir bättre då, blir det klarare ljud ?

Så du sitter redan på behringer lådorna?

Då missförstod jag dig. Känner du själv att dina monitorer behövs uppdateras? Upplever du själv inga brister på din nuvarande lyssning så är det inget behov på uppgradering.

Men är du sugen på Yamaha ändå, in och lyssna i en butik. De brukar vara väldigt hjälpsamma. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...