Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

kör dator och ljudkort i ojordat uttag - märkte idag att om jag har min dynamiska beta 57a inkopplad i ljudkortet, och micken i ett stativ så kittlar det i läpparna och området kring munnen - typ kittlar/sticks lite. Antar att det är någon kryp- eller läckström som jag känner. Om jag tar i micken med ena handen försvinner fenomenet i princip - så självklart har det något med jordning. Är det någon fara tror ni? Kan ström i så liten omfattning vara farlig för kroppen på något sätt - i långa loppet eller något? har ingen aning... har inte vi människor lite ström naturligt i kroppen också? sorry att jag inte kan göra radändringar - det är en Explorer 10/studioforum -bugg

Annons
Postat

Det beror säkert på att det inte är jordat. Det är förmodligen inte farligt förrän du samtidigt tar i ett element - eller om det blir något annat elfel i huset... Skulle absolut rekommendera att du tar dit en elektriker som får dra fram skyddsjorden till det aktuella rummet.

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.