red_house_painter Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 men du har inte provat Oktava MKL2500??? Nix, men jag har varit nöjd med alla mina oktavor jag haft! MC319, MC012 och den dära bandmicken som inte finns.. Hmm vad hette den..?
Claes Holmerup Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Oktavas bandmic heter ML52, om det är den du menar...? Det är ju alltid en smaksak vilket sound man gillar. Själv är jag väldigt svag för Studio Projects T3 och sE Electronics Gemini, om man ska gå in på rörmicar - men de kostar lite mer än TSM-micen... Alla micar som hittills har nämnts i tråden, finns förresten med på min testsite - för de som vill provlyssna...
red_house_painter Postat 31 maj 2006 Postat 31 maj 2006 Oktavas bandmic heter ML52, om det är den du menar...? Yee där har vi den! Har tyvärr aldrig ägt den. Har fått låna den en del dock. Men killen sålde den jajaja.. ebay finns ju..
Guitar Nilsson Postat 15 oktober 2008 Postat 15 oktober 2008 TSM MT47 tre år senare. Var till Hudiksvall 6 mil nord Ljusne idag, och affisherade om kommande oväsen som ska utföras. Klev förstås in på Bergströms musik. Han tyckte jag borde köpa MT47an för 1900 spänn. Han hade sålt väldigt många och till studiofolk som inte ledsnade på den heller. Väl hemma igen hittade jag denna tråd från 2005. Ni som tyckte den lät bra då, har ni kvar dem idag? Och tom använder dem?
steelplayer Postat 16 oktober 2008 Postat 16 oktober 2008 (redigerat) Har testat MT47 till en hel del ljudkällor och det är en helt okej mic. Den mäter sig med betydligt dyrare mikar utan att skämmas. För priset är den absolut ett kap. En annan modell med jämförbar karaktär är sE 2200. (ingen rörmick) Kostar några hundringar mer är MT47 men är också ett absolut kap. Vet inte hur sE har det med distribution, de är lite anonyma, men bra. Redigerat 16 oktober 2008 av steelplayer
Wetter Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Jag plockar upp den här tråden.. Har lånat hem en MT47 och är i full färd med att testa den. MEN, jag har ingen koll på dom olika inställningarna man kan ha. Kan jag få lite bra tips på det tro? Jag tycker det är svårt att höra skillnad.. 😄 Jag spelar in sång enbart. Nån som har lite goda råd tro? /Åsa
pompe Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 oh! Kul att någon kollar in på den =) Har själv en MT47a, använder den nästan mer på sång en min TLM103, men det börjar slå över nu när jag har bytt preamp (5051)! Annars brukar jag köra den genom en ONYX-preamp, och det funkar hur fint som helst =) Använder ibland på Elgura också, tillsammans med en 421a! Man får ta det försiktigt, den färgar väldigt mycket beroende på vinkel! Hade utan tvekan köpt en till nu om jag hade pengar, kan bli coolt att köra M/S på accegura! trevligt köp!
pompe Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Jag plockar upp den här tråden..Har lånat hem en MT47 och är i full färd med att testa den. MEN, jag har ingen koll på dom olika inställningarna man kan ha. Kan jag få lite bra tips på det tro? Jag tycker det är svårt att höra skillnad.. 😄 Jag spelar in sång enbart. Nån som har lite goda råd tro? /Åsa vad är det som ska spelas in =)? Försök att lägga in lite omni i njurläget, har inte strömlådan på mig för tillfälle och hittar inga bilden! Men utgå ifrån njure-karaktärstik och snäppa lite mot omna, det brukar få lite finare omfång! Micka gärna nära vid sång så röret får jobba lite =)
pompe Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Och tom använder dem? bild-googla på micken så ser ni även mitt Roland Chorus-Echo 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.