DrivKraft Postat 13 juli 2013 Postat 13 juli 2013 Ännu en låt gjord med bara MG-1 som ljudkälla. FabFilter, TC Electronics och Waves står för pyntet.
DrivKraft Postat 14 juli 2013 Trådstartare Postat 14 juli 2013 Tackar tackar! Ibland får man tummen ur. 🙂
hegobald Postat 14 juli 2013 Postat 14 juli 2013 (redigerat) Åhhh.. Såg precis en dokumentär av Bob Moog så då passade den låt in perfekt som avrundning! Låter bra! 🙂 Redigerat 14 juli 2013 av hegobald
DrivKraft Postat 14 juli 2013 Trådstartare Postat 14 juli 2013 Trevligt att höra Hegobald. 🙂 Var det den gjord av Hans Fjellestad?
hegobald Postat 15 juli 2013 Postat 15 juli 2013 Trevligt att höra Hegobald. 🙂 Var det den gjord av Hans Fjellestad? Japp det var den!
DrivKraft Postat 15 juli 2013 Trådstartare Postat 15 juli 2013 En riktigt mysig och informativ dokumentär. Jag ser den gärna några gånger om året, gärna på söndagar. 🙂
d-b (oregistrerad) Postat 15 juli 2013 Postat 15 juli 2013 Vackert! Är det handspelat, eller sequencar du på nåt sätt?
Måsart Postat 15 juli 2013 Postat 15 juli 2013 (redigerat) Jävligt fint! 🙂 Jag älskar den här typen av drömska atmosfäriska små utflykter...! Kanonmelodi! Det enda jag saknar är lite mer botten i ljudet. Eftersom kicken är så lätt skulle man kanske kunna dubba basen med en sub? Redigerat 15 juli 2013 av Måsart
DrivKraft Postat 16 juli 2013 Trådstartare Postat 16 juli 2013 Är det handspelat, eller sequencar du på nåt sätt? Allt är handspelat. Sen får det sig ibland välbehövd hjälp i Cubase med hjälp av hitpoints funktionen. 🙂
DrivKraft Postat 16 juli 2013 Trådstartare Postat 16 juli 2013 Alldeles för lång, gillade från början. Att göra den lång och seg var meningen. Kul att du gillade från början.
DrivKraft Postat 16 juli 2013 Trådstartare Postat 16 juli 2013 Jävligt fint! 🙂 Jag älskar den här typen av drömska atmosfäriska små utflykter...! Kanonmelodi! Det enda jag saknar är lite mer botten i ljudet. Eftersom kicken är så lätt skulle man kanske kunna dubba basen med en sub? Kul att du hade en trevlig upplevelse. 🙂 Jag kommer säkerligen att mixa om inför master och då tänka mer på sådana detaljer. Mycket bra! Härligt känsla låten igenom. Bra jobbat! Tackar tackar! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.