SadamJR Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 (redigerat) Jag gillar smart popmusik. Bra om det finns på Spotify. Redigerat 13 juli 2013 av SadamJR Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vmbr Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 Vill du bara höra pop? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 13 juli 2013 Trådstartare Dela Postat 13 juli 2013 Vill du bara höra pop? Nä, inte nödvändigtvis. Det var mer en referenspunkt. Vill inte höra house och progg eller hårdrock t ex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vmbr Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 Nä, inte nödvändigtvis. Det var mer en referenspunkt. Vill inte höra house och progg eller hårdrock t ex. Lyssna lite band of skulls, bra musik. Band Of Skulls – I Know What I Am Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 13 juli 2013 Trådstartare Dela Postat 13 juli 2013 Lyssna lite band of skulls, bra musik. Band Of Skulls – I Know What I Am Inte så dumt. Bra musiker, smarta idéer, men lite för mycket hårdrockinfluenser för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vmbr Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 Inte så dumt. Bra musiker, smarta idéer, men lite för mycket hårdrockinfluenser för mig. Kanske detta kan smaka. April Smith and the Great Picture Show – Terrible Things Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 13 juli 2013 Trådstartare Dela Postat 13 juli 2013 WTF. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 13 juli 2013 Trådstartare Dela Postat 13 juli 2013 Kanske detta kan smaka. April Smith and the Great Picture Show – Terrible Things Inte så dumt. Är det samma tjej som har gjort Loveletterbombs? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 Smart popmusik? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 Smart popmusik? Precis. Smart popmusik sitter inte på alla svar utan vågar ställa frågor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
YippieKaey Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 Smart popmusik? Deprimerande svensk/brittisk indiepop med stora pretentioner och ringa underhållningsvärde:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 13 juli 2013 Trådstartare Dela Postat 13 juli 2013 Smart popmusik? Precis. Smart popmusik sitter inte på alla svar utan vågar ställa frågor. Deprimerande svensk/brittisk indiepop med stora pretentioner och ringa underhållningsvärde:) Tror ni har missförstått tråden. Var är era förslag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kassettporta Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 Keith Medley med plattan Ride snurrar hårt i min spotify just för tillfället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 Tror ni har missförstått tråden. Var är era förslag? Jag undrade vad Smart Popmusik är? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 13 juli 2013 Trådstartare Dela Postat 13 juli 2013 Keith Medley med plattan Ride snurrar hårt i min spotify just för tillfället. Ok. Har nog lyssnat färdigt för i dag. Får klla i morrn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 13 juli 2013 Trådstartare Dela Postat 13 juli 2013 Jag undrade vad Smart Popmusik är? Ett exempel. Otroligt dålig video. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stol Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 Pet shop boys, red letter day: http://touch.dailymotion.com/video/x2bwpa_pet-shop-boys-a-red-letter-day_music Fick ett ryck och började lyssna på p s b för ett tag sedan. Har väl haft hyffsad koll på dem innan med men inte lyssnat så aktivt på dem. Många schysta låtar har de gjort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 13 juli 2013 Trådstartare Dela Postat 13 juli 2013 Pet shop boys, red letter day: http://touch.dailymo...etter-day_music Fick ett ryck och började lyssna på p s b för ett tag sedan. Har väl haft hyffsad koll på dem innan med men inte lyssnat så aktivt på dem. Många schysta låtar har de gjort. Man kanske skulle lyssna på den nya plattan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stol Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 Man kanske skulle lyssna på den nya plattan. Hittade inte nya plattan på spotify. Singeln vocal fanns där vill jag minnas. Modernare edm-style på den låten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
d-b (oregistrerad) Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 Smart och bra 🙂 Ladytron – Best of 00-10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 I popmusikens begynnelse var den som bäst. The Ronettes till exempel. The Ronettes – Be My Baby: The Very Best of The Ronettes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 13 juli 2013 Dela Postat 13 juli 2013 Concretes är bra sommar musik! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 14 juli 2013 Trådstartare Dela Postat 14 juli 2013 I popmusikens begynnelse var den som bäst. The Ronettes till exempel. The Ronettes – Be My Baby: The Very Best of The Ronettes Ronettes var viktiga för popmusikens utveckling. Dom har jag hört förut dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 14 juli 2013 Dela Postat 14 juli 2013 Phil Spector gifte sig ju med ena Ronettan o låste in henne sen, jävla galning. Det finns ju mycket gammal skit på Spotify som man aldrig hade råd att köpa o höra förr, o som kan bli som ny skit idag. Jag hittade en Elvis CD-box på loppis med flertalet låtar jag aldrig hört med honom förr. Gammal ny skit för mig. Elvis Presley – Today, Tomorrow and Forever Vill man hitta ny popmusik man inte visste fanns är Accu Radio outstanding. http://www.accuradio.com/#!/search/pop/ Alternative on the Charts. Jag hittade här en rolig poplåt, Dreaming med Smallpools, finns även här serru, serru: Smallpools – Dreaming Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 14 juli 2013 Trådstartare Dela Postat 14 juli 2013 Phil Spector gifte sig ju med ena Ronettan o låste in henne sen, jävla galning. Nu är han inlåst själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stol Postat 14 juli 2013 Dela Postat 14 juli 2013 Hidden cameras: boys of melody http://vimeo.com/m/13824483 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 14 juli 2013 Dela Postat 14 juli 2013 Nu är han inlåst själv. Åkte Phil Spector dit för mord, eller hur var det? Huvva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 14 juli 2013 Dela Postat 14 juli 2013 (redigerat) Åkte Phil Spector dit för mord, eller hur var det? Huvva. Ja 19 år fick han. Ser fan galen ut också Redigerat 14 juli 2013 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.