Jo0oHaN Postat 9 mars 2004 Postat 9 mars 2004 tjena! är här med ny fråga nu igen 😆 undrar var det är bäst att koppla in och ut sig på audiphile 2496 kortet. båda analoga och digitala in/ut ju? var är det bästa att koppla mixern där jag kör sång och gitarr genom?
classic Postat 9 mars 2004 Postat 9 mars 2004 Har mixern digitalutgång så kör på S/P-DIF. Annars på den analoga ingången.
vicks (oregistrerad) Postat 9 mars 2004 Postat 9 mars 2004 Du vinner en hel del på att omvandla analoga singaler till digitala utanför datorburken som ju är full av störningar (fläktmotorer och trafos och annat), d.v.s. mata in på S/PDIF-ingången. Det här beror ju på hur bra den externa omvandlaren är, men i mitt tycke har jag vunnit en hel del ljud på att använda Mindprints DI-Port istället för Audiophilekortets RCA-ingångar (och omvandlare) och har hittat tillbaka till ett mer ärligt och varmt ljud. Kortet i sig är fenomenalt välljudande, men omvandlarna känns lite svajiga. Jag kör ut lyssningen via S/PDIF också, och upplever att jag helt plötsligt kan mixa bättre då jag hör en större tydlighet i ljudåtergivningen. Folk som kopplar aktiva monitorer rätt ut på RCA-utgångarna på billiga ljudkort kan faktiskt missa en hel del av vad som pågår när man rattar ljud.
Mange Postat 9 mars 2004 Postat 9 mars 2004 Jag kör ut lyssningen via S/PDIF också, och upplever att jag helt plötsligt kan mixa bättre då jag hör en större tydlighet i ljudåtergivningen. Folk som kopplar aktiva monitorer rätt ut på RCA-utgångarna på billiga ljudkort kan faktiskt missa en hel del av vad som pågår när man rattar ljud. Sjysst kommentar... precis vad jag ville höra för att motivera de där extra hundralapparna för att få en S/PDIF på monitorerna på monitorerna jag ska köpa 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.