Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har nu insett att jag behöver en separat disk för mina projekt och audiofiler, kan inte längre ha allt på systemdisken. Då jag sitter på en macbook pro så går jag i tankarna på en extern SSD med thunderbolt anslutning.

Hur tänker ni kring detta? Vad är den bästa lösningen när man sitter med en laptop?

Mvh

Tranback

Annons
Postat (redigerat)

Man får väl mer lagring för priset om man kör firewire. Har själv två Western Digital (som backup), plus några andra fw-hårdiskar - en för audio och en för

ljud-banker.

Man kan ju köra thunderbolt-firewire-adapter om man bara har den utgången.

http://www.pricerunn...k-firewire.html

mvh/Peter

Redigerat av Sleap
Postat

Är det ingen annan som har några tankar kring detta? Min stora fundering är kring SSD-diskens begränsade antal read/write-cycles. Hur funkar det egentligen om man ska använda den som audio/projekt-disk?

Postat (redigerat)

Är det ingen annan som har några tankar kring detta? Min stora fundering är kring SSD-diskens begränsade antal read/write-cycles. Hur funkar det egentligen om man ska använda den som audio/projekt-disk?

Tror knappast att du behöver fundera på det.

Om sådär 3-4 år kommer du ändå att vilja byta till en större disk eftersom man får betydligt mer utrymme för pengarna och ännu bättre prestanda då, så du kommer säkert aldrig att hinna märka någon svaghet där. 🙂

Redigerat av Claes
Postat
Tror knappast att du behöver fundera på det.

Om sådär 3-4 år kommer du ändå att vilja byta till en större disk eftersom man får betydligt mer utrymme för pengarna och ännu bättre prestanda då, så du kommer säkert aldrig att hinna märka någon svaghet där.

hur är det med skillnaden mellan SLC och MLC då. Hur bör man tänka där. Är det någon som har tips på bra tillverkare som man bör hålla sig till? Alla förslag och tips är mycket uppskattade!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.