k9 (oregistrerad) Postat 13 februari 2014 Postat 13 februari 2014 det allra bästa vore givetvis att anställa alla inom stat landsting å kommun Nej inte alla, men mycket mycket fler än man anställer och har anställda just nu.
Demonproducenten Postat 13 februari 2014 Postat 13 februari 2014 Vissa individer faller mellan stolarna och måste få bidrag eller bara lämnas att bli kriminella. Ingen regering kommer lyckas med att få alla medborgare i sysselsättning eller arbete. De snäva reglerna som satts för försäkringskassan gör ju att många fler lever på socialbidrag nu. tyvärr visar ju alla fall med bidragsfusk på att politiken med bidrag öht inte funkarnä det är dags att slopa alla bidrag - det funkar ju bevisligen inte Nej inte alla, men mycket mycket fler än man anställer och har anställda just nu. varför inte alla?och var går brytpunkten?
k9 (oregistrerad) Postat 13 februari 2014 Postat 13 februari 2014 (redigerat) FÖR TRÖTT NU!!! fel post Redigerat 13 februari 2014 av k9
Demonproducenten Postat 13 februari 2014 Postat 13 februari 2014 FÖR TRÖTT NU!!! fel post ja du får vila dig i form och återkomma
k9 (oregistrerad) Postat 14 mars 2014 Postat 14 mars 2014 Går bra för Moderaterna nu. De kopierar ju Socialdemokraternas skolreformer rakt av nu 😆 Iofs så var det ju genom att kopiera andras förslag och ta bort sina egna misslyckade förändringar som de van det senaste valet. 😱 Moderaterna har ju blivit ett kappvändarparti nu igen... 😠 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18537230.ab
Demonproducenten Postat 14 mars 2014 Postat 14 mars 2014 Går bra för Moderaterna nu. De kopierar ju Socialdemokraternas skolreformer rakt av nu 😆 Iofs så var det ju genom att kopiera andras förslag och ta bort sina egna misslyckade förändringar som de van det senaste valet. 😱 Moderaterna har ju blivit ett kappvändarparti nu igen... 😠 http://www.aftonblad...icle18537230.ab vilat dig i form nu? om dom nu kopierat sossarna så är det väl bara positivt för dom som gillar sossepolitik - sossarna kopierade ju nyliberalerna på 90-talet
k9 (oregistrerad) Postat 20 mars 2014 Postat 20 mars 2014 Jaha! Nu ska här satsas på försvaret igen, tycker Anders Borg. Ubåtar, plan och robotar. Tur att vi har sparat så mycket pengar i försvaret redan så att vi kan satsa nu. Lite taskigt av Norge att inte gå med på den förvarspolitik som dem svenska regeringen tyckte att Norge skulle bedriva. 😠 Bankerna delar ut 46 miljarder kronor till aktieägarna, istället för att anställa fler och satsa på att expandera... wow otippat! 😠 Swedbanks Ordförande ska få höjt arvode med 74%, vilket ger enmiljon kronor mera i lön till honom. Trotts att det är så magra dagar för bankerna enligt honom själv... 🤪
Demonproducenten Postat 20 mars 2014 Postat 20 mars 2014 Jaha! Nu ska här satsas på försvaret igen, tycker Anders Borg. Ubåtar, plan och robotar. Tur att vi har sparat så mycket pengar i försvaret redan så att vi kan satsa nu. Lite taskigt av Norge att inte gå med på den förvarspolitik som dem svenska regeringen tyckte att Norge skulle bedriva. 😠 är du för eller emot ett eget försvar - med tanke på vad du skrev om norges? Bankerna delar ut 46 miljarder kronor till aktieägarna, istället för att anställa fler och satsa på att expandera... wow otippat! 😠 hur mycket har du själv investerat anställt och expanderat? Swedbanks Ordförande ska få höjt arvode med 74%, vilket ger enmiljon kronor mera i lön till honom. Trotts att det är så magra dagar för bankerna enligt honom själv... 🤪 är du kund i swedbank?
k9 (oregistrerad) Postat 20 mars 2014 Postat 20 mars 2014 Du är ju bara för tramsig som vanligt. Jag är inte politiker så jag har inte det ansvaret alls. Dessa exempel är ju bara bevis på regeringens misslyckande.
Demonproducenten Postat 20 mars 2014 Postat 20 mars 2014 Du är ju bara för tramsig som vanligt. Jag är inte politiker så jag har inte det ansvaret alls. Dessa exempel är ju bara bevis på regeringens misslyckande. du kan inte svara på tre enkla frågor - men du fortsätter att systematiskt kräva att andra ska hantera medel enl dina önskemåli många fall nöjer du dig inte bara med att ställa krav på hanteringen av skattemedel (vilket alla skattebetalare förstås har rätt att ha synpunkt på) utan också på hur andras privata kapital ska förvaltas och som vanligt verkar du inte kunna skilja på politik och beslut fattade av enskilda aktörer dom här inläggen är ju bara bevis för hur nån som inte bidrar med nåt själv sitter å gnäller att andra ska komma med lösningar åt en ta tag i ditt eget liv nån gång - det har iaf bara DU ansvar för
k9 (oregistrerad) Postat 20 mars 2014 Postat 20 mars 2014 Patetiska argument från dig. Problemet ligger ju i att regeringen lägger allt ansvar hos privata företag som naturligtvis har rätt att göra som de vill. Men det är ju inte ett sätt för regeringen att ta ansvar alls, tvärtom. De lägger som sagt över ansvaret på privata personer som bara vill se till sin ekonomi. Att du sedan tror dig vara en samhällsbärare är ju mycket märkligt. Jag gör nog mer än dig för samhället ändå. Bland annat genom att aktivt ifrågasätta den pissaga politik som bedrivs. Du anfaller mig när jag kritiserar regeringen bara för att du inte kan försvara deras politik på andra sätt än att det är företagarna som är samhället. Jag tycker ju att staten ska äga och driva fler företag, betala skäliga löner och ge bra anställnings villkor. Vilket du ju är så totalt emot.
Demonproducenten Postat 20 mars 2014 Postat 20 mars 2014 Problemet ligger ju i att regeringen lägger allt ansvar hos privata företag som naturligtvis har rätt att göra som de vill. om du nu verkligen tycker det är det ju märkligt att du lägger dig i vad dom ska göra med sina pengar Jag tycker ju att staten ska äga och driva fler företag, betala skäliga löner och ge bra anställnings villkor. vad är du villig att betala av ditt levnadsutrymme idag för att detta ska kunna genomföras? 1
k9 (oregistrerad) Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 Det är ju inte de privata företagen jag är emot egentligen. Tycker och tror att de behövs, men samtidigt så behöver staten se över sina möjligheter att driva företag med. Därför är jag emot den politik som regeringen nu bedriver. Genom att sälja ut alla statliga bolag så tappar staten möjligheten att sätta en bra standard på löner och arbetsvillkor. De privata företagen kommer ju att tvingas att rätta sig efter dessa löner och arbetsvillkor eller gå under. Om staten kan anställa fler så kan ju fler köpa varor och tjänster hos de privata företagen med. Skatterna bör ju vara ett sätt att delbetala för tjänster som vi alla behöver i olika grad. Samtidigt som den privata sektorn är jättestark så får ju t ex försvaret springa runt och skrika pang pang bara för att spara på lösplugg. Nu när man vill satsa på försvaret så kommer det ju att kosta mera än om man hade hållit igång det under tiden man istället skurit ner på det. Hur många av de som tvingade skola om sig tror du vågar satsa på en nyanställning i det militära igen?
Demonproducenten Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 Genom att sälja ut alla statliga bolag så tappar staten möjligheten att sätta en bra standard på löner och arbetsvillkor. har du nåt exempel på bransch där löneläget är bättre i den offentliga sektorn än i den privata? Samtidigt som den privata sektorn är jättestark så får ju t ex försvaret springa runt och skrika pang pang bara för att spara på lösplugg. Nu när man vill satsa på försvaret så kommer det ju att kosta mera än om man hade hållit igång det under tiden man istället skurit ner på det. Hur många av de som tvingade skola om sig tror du vågar satsa på en nyanställning i det militära igen? så är du för eller emot en upprustning? vad gör den privata sektorn stark och vilken sektor betalar vilken?
Demonproducenten Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 vad är du villig att betala av ditt levnadsutrymme idag för att detta ska kunna genomföras? tycker fortfarande den här frågan behöver ett svar från dig
k9 (oregistrerad) Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 tycker fortfarande den här frågan behöver ett svar från dig Ett par tre hundra i månaden i alla fall. Underförutsättning att de används väl, så klart.
k9 (oregistrerad) Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 (redigerat) har du nåt exempel på bransch där löneläget är bättre i den offentliga sektorn än i den privata?så är du för eller emot en upprustning? vad gör den privata sektorn stark och vilken sektor betalar vilken? Som det ser ut nu så arbetsbelastningen det största problemet. Det hänger ihop med besparingar på olika plan. Många företag anlitar bemanningsföretag för att slippa sociala utgifter osv. Det vore bättre om de anställda hade bättre villkor än de har hos bemanningsföretagen. Det kan bara ske genom att fastanställa personal direkt inom de statliga företagen. Jag är för en upprustning, men vill också att försvaret kan användas mera allmännyttigt. Som t ex vid personsök, översvämningar osv, men detta är ju ett ämne för sig. Men det är ju ofta många frivilliga från denna yrkesgrupp som ställer upp vid behov, iofs. Men vad tycker du att regeringen gör som är så bra? Redigerat 26 mars 2014 av k9
Demonproducenten Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 Ett par tre hundra i månaden i alla fall. Underförutsättning att de används väl, så klart. hur mycket räcker det till tror du? kan du definiera "används väl"? - alltså hur och var ska pengarna läggas? jag antar du också menar att detta ska tas in som en statlig skatt - ej kommunal? vad kommer administrationen av allt detta kosta och vad kommer det i realiteten bli över av dina låt säga trehundra kr?
Demonproducenten Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 Som det ser ut nu så arbetsbelastningen det största problemet. Det hänger ihop med besparingar på olika plan. Många företag anlitar bemanningsföretag för att slippa sociala utgifter osv. Det vore bättre om de anställda hade bättre villkor än de har hos bemanningsföretagen. Det kan bara ske genom att fastanställa personal direkt inom de statliga företagen. det finns ingen bransch som du har exempel på alltså?givetvis betalas sociala avgifter även för dom som jobbar genom bemanningsföretag vilka statliga företag tänker du på som ska "fastanställa" dom som idag jobbar inom olika sektorer som bemanningsföretag servar? hur hjälper det dom som är arbetslösa? Jag är för en upprustning, men vill också att försvaret kan användas mera allmännyttigt. Som t ex vid personsök, översvämningar osv, men detta är ju ett ämne för sig. Men det är ju ofta många frivilliga från denna yrkesgrupp som ställer upp vid behov, iofs. Men vad tycker du att regeringen gör som är så bra? jag är för nedrustning vi har undvikit dom allra värsta svallvågorna av en internationell djup kris jämfört med dom flesta andra länder i västvärlden har vi knappt märkt av den
D Vibe Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 vilat dig i form nu? om dom nu kopierat sossarna så är det väl bara positivt för dom som gillar sossepolitik - sossarna kopierade ju nyliberalerna på 90-talet Problemet är att de kopierat sossarnas retorik och till viss del politik samtidigt som de sänkt skatterna. Det är ett spel som inte går ihop i längden, och som är ett solklart exempel på populism. Jag röstar på Miljöpartiet.
Demonproducenten Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 Jag röstar på Miljöpartiet. det gjorde jag också förrtills dom blev ett stödparti för sossarna och slutade tänka själva ser du fram emot en regering med vänstern i?
k9 (oregistrerad) Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 Tre hundra i månaden gör en hel del om alla betalar det. Förväntar mig att de som tjänar mer än mig betalar mer ändå. Administrationen sköts ju redan, så den kommer ju inte kosta mera. Tänk innan du postar. Järnvägen måste rustas, sjukvården måste ses över, skolorna är i kris, arbetsförmedlingen är kraftlös just ju, stora företag avskedar många anställda just nu, fler blir unga arbetslösa, fler förtidspensioneras igen, fler är långtidssjukskrivna igen, fler hamnar hos kronofogden för att de mist sina jobb igen, statsskulden ökar igen (det har till och med Reinfeldt erkänt nu), fler hyresrätter måste byggas igen, svenskar är belånade som aldrig förr, man varnar nu för en bostadsbubbla. Detta är ju hur verkligheten om hur det ser ut med åtta år styre från regeringen. Här har du många branscher som man MÅSTE satsa på nu. Många statliga företag som skulle kunna anställa om de ges möjligheten att få satsa ur krisen. Men vad exakt vad gör regeringen som är så bra? Svara på det nu.
Demonproducenten Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 Problemet är att de kopierat sossarnas retorik och till viss del politik samtidigt som de sänkt skatterna. Det är ett spel som inte går ihop i längden, och som är ett solklart exempel på populism. har du några exempel på sosseretorik som moderaterna använder idag? har sossarna nånsin använt begreppet arbetslinjen tex?
D Vibe Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 det gjorde jag också förr tills dom blev ett stödparti för sossarna och slutade tänka själva ser du fram emot en regering med vänstern i? Hellre det än borgarna som sitter nu.. Jag blir riktigt rasande när jag tänker på Björklunds vision om hur skolan ska se ut.
Demonproducenten Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 Tre hundra i månaden gör en hel del om alla betalar det. Förväntar mig att de som tjänar mer än mig betalar mer ändå. Administrationen sköts ju redan, så den kommer ju inte kosta mera. Tänk innan du postar. hur mycket gör det? vilken administration menar du sköter detta? du som tänkt innan du postat har väl svaren?
k9 (oregistrerad) Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 Sossarna vill ju gärna jobba över blocken med. De har ju aldrig varit så förtjusta i vänsterpartiet egentligen. Eftersom C, M och KD gick ihop för att visa en stark front så var det ju de som såg till att det blev Alliansen mot de övriga.
D Vibe Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 har du några exempel på sosseretorik som moderaterna använder idag? har sossarna nånsin använt begreppet arbetslinjen tex? Att de vill behålla välfärden är ju ett lysande exempel.
k9 (oregistrerad) Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 har du några exempel på sosseretorik som moderaterna använder idag? har sossarna nånsin använt begreppet arbetslinjen tex? De genomför en massa saker just nu som sossarna ville genomföra bara för att de själva insett att deras politik är misslyckad på så många sätt.
k9 (oregistrerad) Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 hur mycket gör det? vilken administration menar du sköter detta? du som tänkt innan du postat har väl svaren? Det är ju en fråga om att ge de statliga företagen mera pengar bara, så de statliga företagen har redan denna administration. Tänk lite nu.
k9 (oregistrerad) Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 Men exakt vad är det som regeringen gör så bra? Du kan ju inte svara på det alls, tydligen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.