Demonproducenten Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Haha! Svårt va? Om man inte säljer så vad gör man då? Jo man struntar i att sälja. och vad har du då vunnit?
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 (redigerat) och din poäng är? Varför inte räkna med bergochdalbanorna i din beräkning med? Skillnaden är att X2000 och Postens tåg inte går på samma spår och inte är samma företag som tex SL. SL är ju regionaltrafik. Det rör sig alltså om två helt olika saker även om bägge är tågrelaterade. och vad har du då vunnit? Vad vinner du på att dra på dig en skuld? Redigerat 10 februari 2014 av k9
Demonproducenten Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Varför inte räkna med bergochdalbanorna i din beräkning med? Skillnaden är att X2000 och Postens tåg inte går på samma spår och inte är samma företag som tex SL. SL är ju regionaltrafik. Det rör sig alltså om två helt olika saker även om bägge är tågrelaterade. så du menar att sl:s siffror väger upp rikstrafikens dramatuiska ökning så att det totalt sett minskat fastän östnytt menar att det ökat till 450 incidenter? borde inte totala siffran ligga på mer än 450 då? Vad vinner du på att dra på dig en skuld? skulden har ju totalt minskat - var det inte det som zakyath visade i sin graf? (varför går det inte att radbryta?)
Demonproducenten Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 (redigerat) Varför inte räkna med bergochdalbanorna i din beräkning med? Skillnaden är att X2000 och Postens tåg inte går på samma spår och inte är samma företag som tex SL. här har du detaljstatistik för enbart järnväg (ej lokala banor eller dyl) och det är inte min statistik utan trafikverkets officiella Tabell 1: Olyckshändelser vid järnvägsdrift / Accidents in railway operations 2003– 2007 2008– 2012 2008 2009 2010 2011 2012 Olyckshändelser – Accidents 1 Urspårningar vid tågrörelse – Derailments of trains in motion 45 46 14 7 8 7 10 2 Sammanstötningar vid tågrörelse – Collisions of trains in motion 30 14 4 1 3 2 4 3 Kollisioner vid vägkorsning i plan – Collisions at level crossings 83 59 6 16 16 9 12 4 Andra olyckshändelser – Other accidents 147 132 20 21 41 32 18 5 – härtill urspårningar och kollisioner vid växling – Moreover derailments and collisions when shunting .. 25 6 4 5 6 4 6 Summa – Total 311 276 50 49 73 56 48 7 – härtill självmord och självmordsförsök – Moreover suicides and attempted suicides 314 356 73 68 68 62 k 85 Avlidna – Fatalities 8 Resande – Passengers 4 2 – – 2 – – 9 Järnvägsanställda – Railway employees 2 5 – – 2 2 1 10 Plankorsningstrafikanter – Level crossing users .. 34 4 6 9 8 7 11 Obehöriga på spårområdet – Unauthorised persons on railway premises .. 75 10 13 32 15 5 12 Övriga – Other persons 54 3 1 – – – 2 13 Summa – Total 111 119 15 19 45 25 15 14 – härtill självmord – Moreover suicides 305 344 72 65 66 57 k 84 Allvarligt skadade – Seriously injured 15 Resande – Passengers 21 18 3 2 10 2 1 16 Järnvägsanställda – Railway employees 14 12 1 4 5 1 1 17 Plankorsningstrafikanter – Level crossing users .. 29 1 10 5 3 10 18 Obehöriga på spårområdet – Unauthorised persons on railway premises .. 24 3 2 5 8 k 6 19 Övriga – Other persons 27 1 – – – – 1 20 Summa – Total 96 84 8 18 25 14 k 19 21 – härtill självmordsförsök – Moreover attempted suicides 12 12 1 3 2 5 1 Medeltal – Mean numbers Avlidna och allvarligt skadade resande – Fatalities and seriously injured passengers 25 20 3 2 12 2 1 22 – per 10 miljoner resande – per 10 million passengers 0,32 0,22 0,17 0,11 0,67 0,11 0,05 23 – per 1 miljard personkilometer – per 1 000 million passenger-kilometres 0,54 0,35 0,27 0,18 1,08 0,18 0,09 Specifikation av kollisioner vid vägkorsningar i plan – Specification of collisions at level crossings Kollisioner med: – Collisions with: 24 – personbilar, lastbilar och bussar – cars, trucks and buses 49 34 2 8 11 7 6 25 – övriga motorfordon – other motor vehicles 16 3 – 3 – – – 26 – fordon utan motor och fotgängare – non-motor vehicles and persons crossing the line on foot 18 22 4 5 5 2 6 27 Summa – Total 83 59 6 16 16 9 12 28 – härvid avlidna – of which fatalities 41 34 4 6 9 8 7 29 – härvid allvarligt skadade – of which seriously injured 47 29 1 10 5 3 10 Anm: Bitmap Fram till 2005 var avlidna och allvarligt skadade uppdelade färre kategorier. Up until 2005 fatalities and seriously injured were divided into fewer categories. äh det ser ju helt åt helvete ut - jävla skitforum som inte kan hantera tabeller här finns excel-format som man kan se kolumnerna ordentligt http://trafa.se/PageDocuments/Bantrafikskador_2012.xls Redigerat 10 februari 2014 av Demonproducenten
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 (redigerat) så du menar att sl:s siffror väger upp rikstrafikens dramatuiska ökning så att det totalt sett minskat fastän östnytt menar att det ökat till 450 incidenter? borde inte totala siffran ligga på mer än 450 då?skulden har ju totalt minskat - var det inte det som zakyath visade i sin graf? (varför går det inte att radbryta?) Det handlar om ett företag som fått ett entreprenadsjobb av staten. SL är inte samma företag, så det är olika saker som du blandar ihop nu. Lite som att säga att skolmaten inte kan vara dålig bara för att det går bra för Max: Skulden har delvis "minskat" eftersom man bytt in en massa obligationer, samt sålt nya. Men de pengarna om denna "vinst" har genererat kommer att kosta pengar nästa år. Att man dessutom sålde den sista delen staten ägde av Nordea gör ju också att man tappar en inkomst men fått in lite mera pengar tillfälligt. Det är dessa parametrar jag fortfarande menar att man inte ser i just den grafen. Redigerat 10 februari 2014 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 här har du detaljstatistik för enbart järnväg (ej lokala banor eller dyl) och det är inte min statistik utan trafikverkets officiella Tabell 1: Olyckshändelser vid järnvägsdrift / Accidents in railway operations 2003– 2007 2008– 2012 2008 2009 2010 2011 2012 Olyckshändelser – Accidents 1 Urspårningar vid tågrörelse – Derailments of trains in motion 45 46 14 7 8 7 10 2 Sammanstötningar vid tågrörelse – Collisions of trains in motion 30 14 4 1 3 2 4 3 Kollisioner vid vägkorsning i plan – Collisions at level crossings 83 59 6 16 16 9 12 4 Andra olyckshändelser – Other accidents 147 132 20 21 41 32 18 5 – härtill urspårningar och kollisioner vid växling – Moreover derailments and collisions when shunting .. 25 6 4 5 6 4 6 Summa – Total 311 276 50 49 73 56 48 7 – härtill självmord och självmordsförsök – Moreover suicides and attempted suicides 314 356 73 68 68 62 k 85 Avlidna – Fatalities 8 Resande – Passengers 4 2 – – 2 – – 9 Järnvägsanställda – Railway employees 2 5 – – 2 2 1 10 Plankorsningstrafikanter – Level crossing users .. 34 4 6 9 8 7 11 Obehöriga på spårområdet – Unauthorised persons on railway premises .. 75 10 13 32 15 5 12 Övriga – Other persons 54 3 1 – – – 2 13 Summa – Total 111 119 15 19 45 25 15 14 – härtill självmord – Moreover suicides 305 344 72 65 66 57 k 84 Allvarligt skadade – Seriously injured 15 Resande – Passengers 21 18 3 2 10 2 1 16 Järnvägsanställda – Railway employees 14 12 1 4 5 1 1 17 Plankorsningstrafikanter – Level crossing users .. 29 1 10 5 3 10 18 Obehöriga på spårområdet – Unauthorised persons on railway premises .. 24 3 2 5 8 k 6 19 Övriga – Other persons 27 1 – – – – 1 20 Summa – Total 96 84 8 18 25 14 k 19 21 – härtill självmordsförsök – Moreover attempted suicides 12 12 1 3 2 5 1 Medeltal – Mean numbers Avlidna och allvarligt skadade resande – Fatalities and seriously injured passengers 25 20 3 2 12 2 1 22 – per 10 miljoner resande – per 10 million passengers 0,32 0,22 0,17 0,11 0,67 0,11 0,05 23 – per 1 miljard personkilometer – per 1 000 million passenger-kilometres 0,54 0,35 0,27 0,18 1,08 0,18 0,09 Specifikation av kollisioner vid vägkorsningar i plan – Specification of collisions at level crossings Kollisioner med: – Collisions with: 24 – personbilar, lastbilar och bussar – cars, trucks and buses 49 34 2 8 11 7 6 25 – övriga motorfordon – other motor vehicles 16 3 – 3 – – – 26 – fordon utan motor och fotgängare – non-motor vehicles and persons crossing the line on foot 18 22 4 5 5 2 6 27 Summa – Total 83 59 6 16 16 9 12 28 – härvid avlidna – of which fatalities 41 34 4 6 9 8 7 29 – härvid allvarligt skadade – of which seriously injured 47 29 1 10 5 3 10 Anm: Bitmap Fram till 2005 var avlidna och allvarligt skadade uppdelade färre kategorier. Up until 2005 fatalities and seriously injured were divided into fewer categories. helt obegripligt ju. Du får nog renskriva den...
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Nej jag löste den. Men 2013 är ju inte med där heller. Och vad garanterar att det bara är just järnvägen i detta exempel? Men det hör ju inte hit. Egentligen. Det är mera skrämmande att om inget görs nu så kommer fler olyckor att ske. Då rälsen är i så bedrövligt skick. Att vissa lokförare inte rapporterar tillbud bara för att det ändå inte händer något för att åtgärda problemen är ju det som egentligen är mest skrämmande.
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Det är just det här som är så skrämmande; granskning visar att antalet allvarliga fel har flerdubblats de senaste åren - från i genomsnitt 100 till 450 hittills i år.
Demonproducenten Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Det handlar om ett företag som fått ett entreprenadsjobb av staten. alltså inte om regeringens politik
Demonproducenten Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Nej jag löste den. Men 2013 är ju inte med där heller. Och vad garanterar att det bara är just järnvägen i detta exempel? nej den statistiken kommer i sommar - det som garanterar är att det står i den officiella statistiken att det är det - börjar du ifrågasätta sånt nu också? Men det hör ju inte hit. Egentligen. om inte verkligheten hör hit kommer vi nog inte längre
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 alltså inte om regeringens politik Jo för det är ju regeringen som har bestämt att man ska spara 20% genom att lägga arbetet på entreprenad. Och betala 80% för ett jobb som inte håller måttet alls. Så det är regeringens politik.
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 nej den statistiken kommer i sommar - det som garanterar är att det står i den officiella statistiken att det är det - börjar du ifrågasätta sånt nu också?om inte verkligheten hör hit kommer vi nog inte längre Det är väl klart att jag ifrågasätter dig... vad tror du egentligen?????
Demonproducenten Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Det är just det här som är så skrämmande; granskning visar att antalet allvarliga fel har flerdubblats de senaste åren - från i genomsnitt 100 till 450 hittills i år. du får nog länka till nåt annat än reportaget en gång till för att styrka deras påstående - vad är det tex för allvarliga fel som menas? var finns den statistiken dom hämtat påståendet ifrån?
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 nej den statistiken kommer i sommar - det som garanterar är att det står i den officiella statistiken att det är det - börjar du ifrågasätta sånt nu också?om inte verkligheten hör hit kommer vi nog inte längre Du ser ju inte verkligheten alls. Så nej du kommer inte komma längre. Alla de patetiska inlägg du gjort har fått mig förstå det. Detta är nu mera bara kul för att du klantar dig så mycket hela tiden. Att fördjupa sig så mycket och hamna så fel....
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 du får nog länka till nåt annat än reportaget en gång till för att styrka deras påstående - vad är det tex för allvarliga fel som menas? var finns den statistiken dom hämtat påståendet ifrån? Länken där är en extern länk från det jag som jag egentligen länkade till från början. Se alla länkar så får du ett helthetsintryck av vilka alla dessa fel är. Men bara den meningen räcker egentligen.
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 här har du detaljstatistik för enbart järnväg (ej lokala banor eller dyl) och det är inte min statistik utan trafikverkets officiella Tabell 1: Olyckshändelser vid järnvägsdrift / Accidents in railway operations 2003– 2007 2008– 2012 2008 2009 2010 2011 2012 Olyckshändelser – Accidents 1 Urspårningar vid tågrörelse – Derailments of trains in motion 45 46 14 7 8 7 10 2 Sammanstötningar vid tågrörelse – Collisions of trains in motion 30 14 4 1 3 2 4 3 Kollisioner vid vägkorsning i plan – Collisions at level crossings 83 59 6 16 16 9 12 4 Andra olyckshändelser – Other accidents 147 132 20 21 41 32 18 5 – härtill urspårningar och kollisioner vid växling – Moreover derailments and collisions when shunting .. 25 6 4 5 6 4 6 Summa – Total 311 276 50 49 73 56 48 7 – härtill självmord och självmordsförsök – Moreover suicides and attempted suicides 314 356 73 68 68 62 k 85 Avlidna – Fatalities 8 Resande – Passengers 4 2 – – 2 – – 9 Järnvägsanställda – Railway employees 2 5 – – 2 2 1 10 Plankorsningstrafikanter – Level crossing users .. 34 4 6 9 8 7 11 Obehöriga på spårområdet – Unauthorised persons on railway premises .. 75 10 13 32 15 5 12 Övriga – Other persons 54 3 1 – – – 2 13 Summa – Total 111 119 15 19 45 25 15 14 – härtill självmord – Moreover suicides 305 344 72 65 66 57 k 84 Allvarligt skadade – Seriously injured 15 Resande – Passengers 21 18 3 2 10 2 1 16 Järnvägsanställda – Railway employees 14 12 1 4 5 1 1 17 Plankorsningstrafikanter – Level crossing users .. 29 1 10 5 3 10 18 Obehöriga på spårområdet – Unauthorised persons on railway premises .. 24 3 2 5 8 k 6 19 Övriga – Other persons 27 1 – – – – 1 20 Summa – Total 96 84 8 18 25 14 k 19 21 – härtill självmordsförsök – Moreover attempted suicides 12 12 1 3 2 5 1 Medeltal – Mean numbers Avlidna och allvarligt skadade resande – Fatalities and seriously injured passengers 25 20 3 2 12 2 1 22 – per 10 miljoner resande – per 10 million passengers 0,32 0,22 0,17 0,11 0,67 0,11 0,05 23 – per 1 miljard personkilometer – per 1 000 million passenger-kilometres 0,54 0,35 0,27 0,18 1,08 0,18 0,09 Specifikation av kollisioner vid vägkorsningar i plan – Specification of collisions at level crossings Kollisioner med: – Collisions with: 24 – personbilar, lastbilar och bussar – cars, trucks and buses 49 34 2 8 11 7 6 25 – övriga motorfordon – other motor vehicles 16 3 – 3 – – – 26 – fordon utan motor och fotgängare – non-motor vehicles and persons crossing the line on foot 18 22 4 5 5 2 6 27 Summa – Total 83 59 6 16 16 9 12 28 – härvid avlidna – of which fatalities 41 34 4 6 9 8 7 29 – härvid allvarligt skadade – of which seriously injured 47 29 1 10 5 3 10 Anm: Bitmap Fram till 2005 var avlidna och allvarligt skadade uppdelade färre kategorier. Up until 2005 fatalities and seriously injured were divided into fewer categories. äh det ser ju helt åt helvete ut - jävla skitforum som inte kan hantera tabeller här finns excel-format som man kan se kolumnerna ordentligt http://trafa.se/Page...skador_2012.xls Öhm kan inte läsa excel på denna burk... 😊
Demonproducenten Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Jo för det är ju regeringen som har bestämt att man ska spara 20% genom att lägga arbetet på entreprenad. Och betala 80% för ett jobb som inte håller måttet alls. Så det är regeringens politik. men hur ska du ha det? är det ett systemfel eller en entreprenör som felar? är det totalbilden eller en specifik del du vill ta fram som exempel? du verkar vilja använda enskilda avskilda exempel för att peka på ett systemfel
Demonproducenten Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Det är väl klart att jag ifrågasätter dig... vad tror du egentligen????? nej du ifrågasätter officiell statistik från trafikverket
Demonproducenten Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Länken där är en extern länk från det jag som jag egentligen länkade till från början. var finns den externa länken och vart går den?vad är det tex för allvarliga fel som menas? var finns den statistiken dom hämtat påståendet ifrån?
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 men hur ska du ha det? är det ett systemfel eller en entreprenör som felar? är det totalbilden eller en specifik del du vill ta fram som exempel? du verkar vilja använda enskilda avskilda exempel för att peka på ett systemfel Regeringen betalar utan att få det de betalar för. Svårare än så är det inte lilla vännen. Hela grejen var ju att påvisa att de kanske inte är så ekonomiska som det ser ut. Detta med just tågen var ett exempel. Det andra var att BNP är missvisande enligt många insatta. Det tredje var att staten säljer ut en massa av sina bolag mm för att dölja att statsskulden faktiskt ökar. Det fjärde var att deras jobbskaparpolitik inte skapar så mycket jobb som de får det att se ut.
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 nej du ifrågasätter officiell statistik från trafikverket DU ifråga sätter dem som faktiskt sysslar med mera än statistik där. Och jag ifrågasätter ditt sätt att hitta och tolka fakta.
Demonproducenten Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 (redigerat) Öhm kan inte läsa excel på denna burk... 😊 nepp inget bra.... Redigerat 10 februari 2014 av Demonproducenten
Demonproducenten Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Regeringen betalar utan att få det de betalar för. Svårare än så är det inte lilla vännen. Hela grejen var ju att påvisa att de kanske inte är så ekonomiska som det ser ut. Detta med just tågen var ett exempel. Det andra var att BNP är missvisande enligt många insatta. Det tredje var att staten säljer ut en massa av sina bolag mm för att dölja att statsskulden faktiskt ökar. Det fjärde var att deras jobbskaparpolitik inte skapar så mycket jobb som de får det att se ut. och så den snöfattiga vintern
Demonproducenten Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 DU ifråga sätter dem som faktiskt sysslar med mera än statistik där. Och jag ifrågasätter ditt sätt att hitta och tolka fakta. jag redovisar bara officiell statistik - den talar för sig självatt du vill ifrågasätta hur jag hittat officiell statistik på trafikverkets hemsida och att jag tolkar siffrorna som att dom varit ungefär dom samma sen 98 - ja det är ju din sak du får väl kolla igenom excel-filen först innan du uttalar dig - eller det behöver du ju inte du vet ju redan hur det är för du har sett på svt.... Regeringen betalar utan att få det de betalar för. är det ett systemfel eller en entreprenör som felar?
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 (redigerat) jag redovisar bara officiell statistik - den talar för sig själv att du vill ifrågasätta hur jag hittat officiell statistik på trafikverkets hemsida och att jag tolkar siffrorna som att dom varit ungefär dom samma sen 98 - ja det är ju din sak du får väl kolla igenom excel-filen först innan du uttalar dig - eller det behöver du ju inte du vet ju redan hur det är för du har sett på svt.... är det ett systemfel eller en entreprenör som felar? Men du missar ju att mycket av dessa fakta handlar om att det är större risk att det kommer ske en olycka snart. Detta eftersom underhållet är så eftersatt och eftersom man inte tar itu med de redan kända felen på ett bra sätt. Det handlar om att många rapporterar att det är ett akut läge med landets järnvägar nu. Den stora ökningen av fel kommer nästan helt säkert leda till svåra olyckor om man inte gör något. De felen som tas upp här har inget med de olyckor som orsakas av den mänskliga faktorn som ligger bakom en stor del av statistiken som du lyfter fram. Det handlar om att regeringen beslutat att lägga ut ett jobb på en entreprenör som inte sköter sitt jobb. Det handlar om att man ser mellan fingrarna på olyckor som man egentligen bara väntade på att de skulle ske. Det handlar om regeringens slapphänta hanterande av den information och de varningar som anställda hos de olika företagen försökt att förmedla. Statistiken är inte så intressant i detta fall. Det är alla rapporter om den ökade risken och det företag som får betalt av staten utan att göra det jobb de får betalt för. Du resonerar lite som Tage Danielsson gör i "Om sannolikhet" http://www.youtube.com/watch?v=FjuhW-4tyEI Redigerat 10 februari 2014 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 (redigerat) dubbelpost Redigerat 10 februari 2014 av k9
Demonproducenten Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 (redigerat) Men du missar ju att mycket av dessa fakta handlar om att det är större risk att det kommer ske en olycka snart. vilka fakta?du förstår väl att ett nyhetsreportage utan källhänvisningar inte är annat än ett reportage va? är det ett systemfel eller en entreprenör som felar enl dig? Redigerat 10 februari 2014 av Demonproducenten
k9 (oregistrerad) Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 vilka fakta? du förstår väl att ett nyhetsreportage utan källhänvisningar inte är annat än ett reportage va? är det ett systemfel eller en entreprenör som felar enl dig? Det är regeringen som betalar för en tjänst som inte utförs.... så det är ju två parter som gör fel. Och det kostar en massa i onödan för att man vill spara på ett dumsnålt sätt. Det är inte ett reportage det är som ligger till grund för vad jag skriver. Det är snarare baserat på berättelser från många olika människor i flera reportage det handlar om. Människor som faktiskt har kunskapen och insikten genom sitt yrke.
Demonproducenten Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 (redigerat) Det är regeringen som betalar för en tjänst som inte utförs.... så det är ju två parter som gör fel. Och det kostar en massa i onödan för att man vill spara på ett dumsnålt sätt. på den gamla goda tiden - då alla tjänster som dåvarande regeringar betalade för utfördes - då fanns inga problem med vare sig urspårningar eller bristande underhåll? Det är inte ett reportage det är som ligger till grund för vad jag skriver. Det är snarare baserat på berättelser från många olika människor i flera reportage det handlar om. Människor som faktiskt har kunskapen och insikten genom sitt yrke. alltså ingen fakta Redigerat 10 februari 2014 av Demonproducenten
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.