Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag spelar mestadels in elektronisk musik samt pianobaserad pop. Det händer dock att jag vill lägga lite gitarr eller bas på ett projekt.

I dagsläget har jag lånat en gitarr och en bas av ett par polare.

Eftersom jag spelar så sällan känns det som att det räcker med något riktigt billigt. Hur mycket ska jag snåla?

Harley Benton har en "Telecaster" för en tusenlapp, det är fruktansvärt billigt...kan det verkligen låta bra?

Alternativet för min del är att köpa en Squier istället...då landar notan på mellan 2500-3500:-, fortfarande rätt billigt alltså.

Är det värt ett par tusen extra för Squiern?

Hur står sig egentligen Harley Benton mot exempelvis Squier och Epiphone?

Redigerat av Måsart
Annons
Postat

Du skall beställa en Bach från edgaraudio.se tror han har tele för lite drygt 2000.....

Tjeckisk kvalité till makalöst lågt pris, dessutom bandslipad och justerad.

Postat

Thomann kollar alla sina harley benton gitarrer direkt när dom får dom från fabriken , och gör då dom inställningarna som behövs innan den når kund.

Men bach är skitfina saker, asiatiska delar som dom sätter ihop i tjeckien.

• Gilla 1
Postat

Min enda erfarenhet av Harley benton är en mandolin för 500 kr eller nåt sånt. Ser fin ut men är totalt oduglig på de flesta andra vis. Min squiertele har jag haft i 10 år snart och har alltid funkat helt ok. Standardvarianten, butiksfixad.

• Gilla 1
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Bach guror har fått bra kritik och som sagt var billiga priser som lugnt skulle kunnat kosta mera och ändå vara värda det.

Postat

Bach guror har fått bra kritik och som sagt var billiga priser som lugnt skulle kunnat kosta mera och ändå vara värda det.

Man kanske skulle köpa sig en rackare. Det enda som är lite trist är att man bor 45 mil från Bollnäs.

Postat

Jag äger en del dyra Gibson och Fender och har även köpt Harley Benton för att ha flera olika ljudalternativ. Deras Tele låter riktigt bra men kvalite på skruvar och sådant har mer att önska. Visserligen tycker jag att de är ganska bra justerade när man får hem dom i pappkartong. Men kan man skruva till dom lite mer blir det bättre. Köp en tele o en strata så får du två för samma pris som en, men förvänta dig inte allt för stora överaskningar.

Kolin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.