Soundprocessingstudio Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 (redigerat) Poliserna kanske hade att välja mellan att jaga kattstryparen och en våldtäktsman och valde att prioritera det senare. Och det är förståeligt men i det här fallet så valde polisen att göra en razzia mot någon som bryter mot upphovsrättslagen, jag ser gärna att våra skattepengar går till att polisen hellre kunde jaga både kattmördare och våldtäktsmän. Jag rättfärdigar inget men i dagens samhälle så har pengar högre värde än liv och det är inte det samhället jag vill leva i. Redigerat 10 juli 2013 av Soundprocessingstudio 1
kardo Postat 10 juli 2013 Trådstartare Postat 10 juli 2013 Jag rättfärdigar inget men i dagens samhälle så har pengar högre värde än liv . Japp så är det! Man är inget annat än en liten grå mus i samhället.
SadamJR Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 (redigerat) Och det är förståeligt men i det här fallet så valde polisen att göra en razzia mot någon som bryter mot upphovsrättslagen, jag ser gärna att våra skattepengar går till att polisen hellre kunde jaga både kattmördare och våldtäktsmän. Jag rättfärdigar inget men i dagens samhälle så har pengar högre värde än liv och det är inte det samhället jag vill leva i. Och vilka liv talar du om, förutom människo- och kattliv? Människoliv kan man nog redan utgå från att man prioriterar. Redigerat 10 juli 2013 av SadamJR
Soundprocessingstudio Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 (redigerat) Utifrån mina erfarenheter så utgår jag inte från det. och jag pratar givetvis om alla liv. Redigerat 10 juli 2013 av Soundprocessingstudio
SadamJR Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Ett liv = levande. Pengar = döda. Jo, men nån gång måste man väl börja prioritera t ex ekonomiska brott, eller vill du satsa mer på försvunna husdjur och liknande?
kardo Postat 10 juli 2013 Trådstartare Postat 10 juli 2013 De blev nog lite rädda här med,så de stängde butiken. http://swesub.nu/
Die Hard (oregistrerad) Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Jag rättfärdigar inget men i dagens samhälle så har pengar högre värde än liv och det är inte det samhället jag vill leva i. I dagens? Kan någon minnas när det inte var så?
Demonproducenten Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Frågan är varför läggs det skattepengar på att sätta stopp på fildelning men inte människor som har som hobby att strypa katter? så rättegång och straff skötte 16-mannagruppen också? Nja ! Exempel har jag tyvärr inte, men jag har läst det någonstans . Dvs på något forum om jag minns rätt, jamen dåså
kardo Postat 10 juli 2013 Trådstartare Postat 10 juli 2013 jamen dåså Här då! http://www.filmcafe.se/artikel/langfilm-pirate-bay
Demonproducenten Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Här då! http://www.filmcafe....film-pirate-bay och nu finns inte hennes film att få tag i med annan text än engelska?ja som jag sa tidigare - det är tråkigt när oskyldiga drabbas av att andra bryter mot lagen
JJRockford Postat 11 juli 2013 Postat 11 juli 2013 Och det är förståeligt men i det här fallet så valde polisen att göra en razzia mot någon som bryter mot upphovsrättslagen, jag ser gärna att våra skattepengar går till att polisen hellre kunde jaga både kattmördare och våldtäktsmän. Jag rättfärdigar inget men i dagens samhälle så har pengar högre värde än liv och det är inte det samhället jag vill leva i. Nu vet jag inte tillräckligt om polisens arbete för att veta exakt vem som gör vad. Men jag är väldigt tveksam till om man har någon praktiskt möjlighet att styra om de poliser som får vara med på den här typen av tillslag i Stockholm och Helsingborg till att jag våldsverkare i Göteborg. Dock, märk väl att jag helt är emot att man överhuvudtaget borde befatta sig med sånt här. Inte minst eftersom all icke-kommersiell fildelning borde vara laglig. Tyckte bara att invändningen att poliserna som var med vid tillslaget borde jagat kattstrypare i Göteborg istället var väldigt märklig 🙂
Demonproducenten Postat 11 juli 2013 Postat 11 juli 2013 Att ni orkar. att du orkar vara så off topic
Soundprocessingstudio Postat 11 juli 2013 Postat 11 juli 2013 Ignorera funktionen, you gotta love it! 🙂
SadamJR Postat 11 juli 2013 Postat 11 juli 2013 Varför det? Det där kommer du väl knappast att få svar på?
Valle Postat 11 juli 2013 Postat 11 juli 2013 Det där kommer du väl knappast att få svar på? Jag undrade bara vilken funktion han vill att vi ska ignorera, och varför? 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.